Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som tänker köra Torö i helgen?

  • Någon som tänker köra Torö i helgen?

    Publicerad av dr-masse på 8 september, 2000 vid 09:41

    Eftersom det är WC och Mellansvenska i helgen undrar jag om någon mer än jag som istället funderar på Torö i helgen? Tänkte undvika att segla ensam och bli uppspolad bland stenarna utan hjälp…

    Sandhamn – Landsort:
    Prognos, utfärdad 8 september 2000 kl 07
    Förmiddag: Syd/sydväst 9-13. Måttl sikt, regn eller skurar.
    Eftermiddag: Sydväst 6-11 m/s. Måttlig till god sikt.
    Kväll: Sydväst 6-11 m/s. Måttlig till god sikt.
    Natt: Sydväst 6-11 m/s. Måttlig till god sikt.
    Sannolikhet för medelvind över 10 m/s: Först 90 %, i kväll 40 %
    Översikt:Ett djupt lågtryck strax öster om Island rör sig sakta åt nordost och tillhörande front passerar i dag Skandinavien. En högtrycksrygg sträcker sig in över Centraleuropa.

    5 dygnsprognos, utfärdad 7 september 2000 kl
    Ett djupt och omfattande lågtryck på Norska havet rör sig under helgen till nordligaste Skandinavien och försvagas. I början på nästa vecka drar lågtrycket sydostvart över Finland och Ryssland, medan en högtrycksrygg kommer in över sydvästra Skandinavien. Lördag-söndag sydväst-väst 9-12 m/s. Måndag nordväst 9-14, tisdag något avtagande.

    Surfa På!

    dr-masse svarade 23 år, 8 månader sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2000 vid 10:18

    Tjena!
    Jag drar sydväst nu, åker över med morgonfärjan till Fredrikshavn och räknar med att vara i Klitmöller framåt 12-snåret. Ser ut som hyfsad vind lö-sö på väst, lite klenare måndag och sedan tilltagande till att börja med från syd-sydost igen från tisdagen. Hyr nog hus om det inte blir jättesoligt och fint, om du ångrar dig och drar till Danmark kan du kolla med hemtel hur du når mig på mobilen!
    Annars ser det helt OK ut i Stockholsmtrakten och Gästrikland för helgen men det är ju inte så otroligt mycket vågor tyvärr och Torö är lite stenigt.
    Surfs up!
    /Christer O.

  • steffo

    Medlem
    8 september, 2000 vid 10:59

    Det verkar vara lite osäkert med vinden men jag hoppas kunna komma ifrån jobbet snart!

    See ya

  • rik

    Medlem
    8 september, 2000 vid 11:46

    Tänkte sticka till Torö imorrn lördag.

    Vi ses där…

    /R

  • voodoo

    Medlem
    8 september, 2000 vid 19:12

    Var på Torö idag, men tyvärr fick vi lite för lite vind annars var det stora vågor hade varit perfekt med 5.5 -5.7..

  • anonym-anvandare

    Medlem
    8 september, 2000 vid 21:39

    jag är för dåligt tränad så jag kör på hemmaviken i helgen och oljar upp lederna. man har ju inte lust att bli uppspolad på torö det första man gör så här i början på höststormarna. nästa gång. hoppas det blir sydlig kuling en gång till bara

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2000 vid 18:12

    då var du bara lite sen…..he he he, du dkulle varit där på morgonen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    11 september, 2000 vid 18:17

    vaddå, brukar du ha nån med dig på brädan som hjälper dig om du blir spolad eller? dr.Masse, lyd ett gott råd – åk inte dit.

  • dr-masse

    Medlem
    12 september, 2000 vid 21:36

    Åkte i alla fall å hade en fin dag, dock lite stökigt. Oj! vad folk det var. Det där med “spolad” var det väl lite ironi runt, brukar kunna undvika det. Vanligtvis. Men trots att jag höll mig en bit ut så minsann om jag inte lyckades med en liten “klantarselrond” inne bland stenarna. Måste sett väldigt snitsigt ut. Ibland undrar jag varför jag i stort sett varje gång jag seglar slår till med minst en rejäl fummelstund? Nåja, det var en suverän dag ändå, hoppas att fler som var där njöt av väder å vind!

    Surfa På!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som tänker köra Torö i helgen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.