Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som testat Starboard carv 123.

  • Någon som testat Starboard carv 123.

    Publicerad av twc på 27 november, 2000 vid 16:03

    Tycker carve 123 verkar vara ett vettigt köp när man bor i Sthlm och
    väger 98 kg. Någon som testat den eller har några andra tips om likartade
    brädor.

    Anders.

    anonym-anvandare svarade 23 år, 6 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 november, 2000 vid 16:19

    har inte testat 123:an men har seglat på 111:an. 111:an var helbra, styv och lätt. Planade mycket tidigt och kan säkert ta segel upp till 7.8
    Minst segelstorlek är ungefär 5.0 skulle jag tro.
    /SurferKing

  • john

    Medlem
    27 november, 2000 vid 21:29

    du kan prova att tita på forumdelen på Starboards websida: http://www.star-board.com

  • dude

    Medlem
    28 november, 2000 vid 15:53

    finns det en så stor?! den blir nog perfekt för dig! det verkar florera så mycket nytt som är bra för sporten så frågan är om inte den kommer växa lite i alla fall. den brädan blir nog perfekt för dig som är större själv – skulle jag säga som inte vet mycket mer om den – men vill du veta allt om den så är det bara att följa föregående talares tips om att gå in på deras eget förum. för den är väl helt enkelt för ny här för att vi ska kunna ge dig något tips. Lycka till!

  • john

    Medlem
    28 november, 2000 vid 16:08

    Jag har själv en Carve 99, trävlig bräda.Jag är nöjd med den även i skvalpig sjö (Lommabukten). Mindre Carvebrädor har mer Rocker plus lite tailkick och större har mindre av båda. Minste segel för optimal segling är ca.5,2 till 99án, så 5.0 blir inte bra till 111án. Jag tror 6.0 är minste seglet du skall ha till Carve 123. Nytt i år är möyligheten till centerposition av bakre fotstropp, vilket gör brädan mer kontrollerbar när du är på gränsen till att vara överriggat.

  • john

    Medlem
    28 november, 2000 vid 17:15

    Problemen med Starboard är inte brädan, men att ha turen att få köpa en. Jag har själv beställt en Surf 89´ (den nya vågbrädan). Kort tid innan leverans fick jag mail om att brädan var försvunnit vid europalagret i Tyskland. Det visar sig att europaimportören fullständigt negligerar en så liten marknad som Sverigemarknaden. Jag skriver inte detta för att vara elak mot Surfman men för att visa att vi som seriösa kunder inta accepterar detta. Det är trist om marknaden för Starboards i Sverige dör redan vid födseln. Det går att köpa JP wave 255, Fanatic Goya, Tiga etc i stället, kanske inte lika bra, men bra i alla fall.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 november, 2000 vid 20:58

    Hej John.
    Tyvärr kan vi inte “styra” vad europalagret gör med våra brädor, problemet är att dom tyvärr inte har hängt med Starboards ökning från 597st brädor -97 till över 13000st -01 vilket drabbar mindre marknader som tex Sverige.
    Förhoppningsvis kommer detta att lösa sig innom kort.
    Vi har trots detta problem lyckats få ut ca 50st brädor i Sverige -00 och räknar med ca 100-150st -01 vilket är ganska bra för ett “nytt” märke på en liten marknad som dessutom styrs ganska hårt av vissa märken.
    Mvh:
    Jonas
    Surfman GBG

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som testat Starboard carv 123.

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.