Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som varit i Träslövs läge i Veckan

• luwa1

Medlem
    19 september, 2000 vid 08:24

Ser ut ungefär som i badkaret hemma, tyvärr!!!!

• ola-h

Medlem
    19 september, 2000 vid 10:53

Jag har haft min bästa Sverigesegling i år på SO (spikrak SO, 135 grader enligt vindmätaren i Onsala) i Lejet. Det verkar dock som det skall vara RIKTIGT blåsigt för att det skall fungera. I våras, den gången det var så bra, höll jag på att missa hela skiten eftersom ingen var ute före mig och det såg platt och vindlöst ut från land. Eftersom jag ändå hade kört från gbg och visste att det borde vara vind en bit ut tog jag ändå 3.7 och gav mig ut. Först kom jag inte ens ut pga att vinden var helt frånvarande nära land. Till slut lyckades jag fånga en by som tog mig ut till den riktiga vinden där 3.7 var lagom. Till min förvåning var vågorna betydligt bättre än jag trott, drygt gubbhöga och bitvis hyftat branta (om än lite långsammare än önskvärt). Vinddriktningen som faktiskt var sidvind med mer sideoff än sideon, var dock lysande. Det var den typ av segling då man körde 5-7 schyssta svängar per våg. Tyvärr vred vinden efter endast en kvart (till nära ren syd, 180 grader i Onsala) så det blev sedvanlig cross-on resten av dagen. Fortfarande skoj att segla i men inte riktigt samma sak trots allt.

Ola H.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Någon som varit i Träslövs läge i Veckan

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.