Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Något Vänersurf ännu?

  • Något Vänersurf ännu?

    Publicerad av jfk på 23 april, 2005 vid 13:41

    Hallå där Vänersurfare!! Ngn som varit ute än (antar att det inte är det eftersom det inte blåst ngt på länge)… Ngn som har koll på ungefärliga vattentemperaturer i norra Vänern?

    mvh Johan!

    bergelin svarade 19 år sedan 5 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • tiki

    Medlem
    23 april, 2005 vid 14:01

    Hmmm..högtrycket parkerade samtidigt som mina surfprylar kom. SMHI ser mest ut att kunna bjuda upp till Formula vindar mot mitten av veckan. Chefen får nog kedja fast sina Formula prylar om vindarna når måttlig styrka. wink.gif Vattnet ligger ju bara 50 meter från jobbet. Det vore spännande att testa den typen av brädor också.

    Hälsn..Jonas smile.gif

  • jfk

    Medlem
    24 april, 2005 vid 08:24

    hehe… jaaa, kanske vore ngt i brist på annat!
    Min lan är iaf att göra premiär senast Valborgshelgen…, kolladevatten tempen i Ölmeviken igår och där visade det på ca 11 grader (det var mitt på dagen, längst inne i en vik). Det är ju helt ok, även om det antagligen är lite kallare längre ut.

    Johan

  • tiki

    Medlem
    24 april, 2005 vid 08:47

    Ja nu råder rena värmeböljan mot sista svängen i mitten av januari. Då var det +3 grader i luften och torrdräkten gick sönder till råga på allt. Ena foten var helt borta. Det tog flera mils bilkörning på högsta värme innan jag visste att foten fortfarande var en verksam del av kroppen. grin.gif….låter i efterhand lite som när storfiskarn talar om…men seglingen i januari var mest ut för att göra jobbet så att säga.

    Nä nu ska ingen behöva ursäkta sig för kylans skull. Då får man se sig om efter en ny våtdräkt. Lite vind mot mitten/slutet av veckan kanske???

    //J

  • nordgren

    Medlem
    24 april, 2005 vid 09:54

    Japp jag var ute för ett par veckor sedan, men vinden la sig just när jag kom ut så det vart bara lite guppande ut och sen in, helkasst…
    Men det var inte alls kallt iaf! Så fort de där jävla högtrycken försvinner och det kommer in vind så är vi ute på vattnet igen!

  • jfk

    Medlem
    27 april, 2005 vid 21:51

    Härligt att höra… själv har jag och polaren planerat premiären till denna helg, sista i april… men som vanligt så är det ju vinden som bestämmer detta. Skulle vinden (för ovanlighetens skull) inte komma så blir det nog till att ta pråmen och guppa lite, bara för att få det gjort!

    JOHAN

  • bergelin

    Medlem
    28 april, 2005 vid 12:22

    Har hort att ett rejalt lagtryck kommer till Vanern precis nar jag kommer hem den 10:e Maj.. NU (torsdag 13.20 CET) skall jag daremot ut har pa Irland.. kolla in http://www.windguru.cz och sok pa Galway , Rusheen Bay.. sanna vindar ar vi inte bortskamda med pa Vanern.. cool.gif 20 – 23 knots..

  • larbe

    Medlem
    28 april, 2005 vid 12:35

    Ska bara lappa ihop nosen sen blir det åka av!

    Forza Framnäs Beach!

  • bergelin

    Medlem
    28 april, 2005 vid 12:43

    larbe.. jag vill inte vara san men tycker du inte att Svalnas erbjuder den basta surfningen i omnejden av Lidkoping?? Forza Svalnas??

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Något Vänersurf ännu?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.