Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing några bilder i A viken idag

  • svinet

    Medlem
    11 april, 2007 vid 10:43

    @Arild 375679 wrote:

    Några bilder på Falle och Mat som gottade sig i vår solen i viken i förmiddags.

    Gött! Är du hemma nu Arild? Skall du köra i eftermiddag?

  • arild

    Medlem
    11 april, 2007 vid 14:10

    @Svinet 375683 wrote:

    Gött! Är du hemma nu Arild? Skall du köra i eftermiddag?

    J är hemma i varma sverige igen burrrrr är fett förkyld så tar det lungt några dagar men hänger nog på alex ner till viken en sväng framåt kvällen och kollar läget.
    kommer du ner?

  • mat

    Medlem
    11 april, 2007 vid 18:42

    JA! Gott var det i morse!! Första timme blev lite dåligt för mig, hade lånat bräda och fotstropparna gjorde skit ont + att jag saknade mina cykelslang och tappade brädan jämt… men blev mycket bättre efter en timme och blev rätt fina vågor! Riktigt kul session i 7:an och 4.3!!! Gick senare på eftermiddag för att fota lite men vinden var borta…så bara 2 pics…
    /Mat

  • milkman

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:19

    jag kan inte se dina bilder Mat.. 🙁

  • mat

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:33

    @Milkman 375791 wrote:

    jag kan inte se dina bilder Mat.. 🙁

    Jag vet! Fattar inte varför det inte funkar 🙁

  • sourra

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:37

    @Milkman 375791 wrote:

    jag kan inte se dina bilder Mat.. 🙁

    Inte jag heller. Vi klev för övrigt på när ni gick av ert skift. Vilka jäkla skumma vindar det var. Upp, upp, ned, upp, ned. Hur var åkningen på morgonkvisten?

  • gh0st

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:52

    Jag ser dina bilder Mat. Funkar hur bra som helst för mig.

  • nic

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:52

    Efter att ha konsulterat varbergsvindmätare inför eftermiddagsskiftet så blev det premiär för i år i rågelund istället. Var rätt ok faktiskt.
    7 och 11 edge…

    nic

  • sourra

    Medlem
    11 april, 2007 vid 20:56

    @gh0st 375803 wrote:

    Jag ser dina bilder Mat. Funkar hur bra som helst för mig.

    Nu funkar det för mig också. Ser att flickvännens semi-manliga Shockwave fastnade på bild. Jag måste testa lite andra ställen än Päronviken, Läjet, Björkäng och Olofsbo känner jag. Säg till nästa gång det vankas alternativa ställen. Eller bara surf i allmänhet =)

  • milkman

    Medlem
    11 april, 2007 vid 21:41

    Hur var Edge 7:an Nic? (gick den att hålla emellan mitt i PZ och kanten fönstret?:))

  • svinet

    Medlem
    12 april, 2007 vid 08:48

    @Arild 375707 wrote:

    J är hemma i varma sverige igen burrrrr är fett förkyld så tar det lungt några dagar men hänger nog på alex ner till viken en sväng framåt kvällen och kollar läget.
    kommer du ner?

    Jag var fast i jöbbet, stack ner en sväng till torstensvik men då droppade vinden… men fan dagen innan var grym 😉
    Segt med förkylning, Men ta en gammeldansk så löser det sig 😉

  • nic

    Medlem
    12 april, 2007 vid 15:38

    @Milkman 375819 wrote:

    Hur var Edge 7:an Nic? (gick den att hålla emellan mitt i PZ och kanten fönstret?:))

    Den var snabb som sjutton, på alla sätt. Men vinden var inte riktigt tillräcklig för en fullständig bedömning av 7an. Var tvungen att byta upp mig å 11an som var nästa storlek jag hade. Vinden varierade så mycket att jag fick möjlighet att testa alla möjliga inställningar på trimmern och kan bara säga att det gör fantastisk skillnad på Edgen. Den har nån multiturbo när man kör överriggat å kompenserar med att trimma ner. Den går ca 15 grader högre (dvs otvivelaktigt högre upp) i vind än normala kitar och går ordentligt fort, fast bara nedtrimmat. Att mycket av effekten beror på fartvinden märker man när man gör en snabb u-sväng för då kan det ta tid att få upp farten igen å man blir förvånad att det inte blåser mer.

    …äntligen kul att rejsa med vindsurfarna fast svårt att inte segla bort från dem uppvinds samtidigt 🙂

    Allt det roliga betalar man med att den tar längre tid att vattenstarta (hög AR) och kräver mer planering att köra med. I vissa lägen drar den som en C-kite innan den själv vandrat ut till fönsterkanten. That’s it…

    nic

  • patrikol

    Medlem
    14 april, 2007 vid 06:41

    Härliga bilder!

    Gött att få se Mat i vattnet också!

    Härliga bilder!

  • davids

    Medlem
    15 april, 2007 vid 04:29

    Fina bilder Arild! Vinden här börjar bli lite kass… inte som på sommaren direkt men hade en SJUUUKT bra dag påskmåndagen. 17-20 knots S med solsken och bra temperatur. Alla var hemma med familjer och liknande så jag och Sci hade Woodies Off-shore i princip för oss själva i 4 timmar. Spegelblankt, turkost vatten. Himmelriket…

    Hur var Bali?

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing några bilder i A viken idag

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.