Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Några frågor av nybörjare…

  • Några frågor av nybörjare…

    Publicerad av anonym-anvandare på 19 juli, 2004 vid 23:10

    Hejsan
    Jag gick nyligen en nybörjarkurs o är nu sugen på att börja kita på riktigt. Undrar vilken modell som lämpar sej för en ren nybörjare, är det dumt att köpa till exempel en X3:a som första Kite? Eller ska man skaffa en med lägre AR?
    Och sedan till storleken, jag väger 70kg o tänker främst köra på Vänern där det inte blåser allt för mycket. Om jag bara ska köpa EN Kite vilken storlek lämpar sej då bäst? (jag kommer troligtvis att komplettera med en Kite till så småningom)

    Tacksam för svar / Pe®

    anonym-anvandare svarade 19 år, 11 månader sedan 8 Medlemmar · 9 Svar
  • 9 Svar
  • mrmille

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 23:34

    *inväntar propagandakriget från återförsäljarna*

  • kajlyl

    Medlem
    19 juli, 2004 vid 23:45

    kör du hoj? smile.gif

  • pepa

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 04:53

    Köp mellan 14-17 m2 så blir det nog fint. Alla kitemärken går bra men då du ska köra på Vänern tycker jag du ska höra dig för om en kite som klarar byiga förhållanden bra. Jag ska försöka testa Cabrinha Contra nu i dagarna, ska ju vara en bra lättvindkite men vet inte om den passar en nybörjare. Återkommer med info.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 05:30

    Köp i alla fall ingen North Rhino 4 för det finns en risk att den exploderar mitt framför ögonen på dig. Detta har hänt för ett flertal North Rhino ägare…..

    /Fredrik

  • funkyman

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 06:42

    Köp en kite som du klarar dig med första vecka. Sedan kommer du helt säkert att vilja ha en till. Börja med en 12 och köp sedan en 16 veckan efter…

    Naish är ju aldrig fel…

  • melker

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 08:51

    Vad ska jag säga hmmmm – vill du inte stå å pumpa hela dagen och ha en drake som är enkel att köra och funkar flera år framåt så välj slingshot !!!

    http://www.slingshot.se

  • zoolander

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 09:13

    globerider är riktigt bra i byiga förhållanden..mha KPOn som du kanske kan hitta lite info om på deras hemsida, ha det i åtanke!

  • rambo_johnson

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 09:52

    Svar till:


    Köp i alla fall ingen North Rhino 4 för det finns en risk att den exploderar mitt framför ögonen på dig. Detta har hänt för ett flertal North Rhino ägare…..

    /Fredrik

    [/ QUOTE ]

    north gör bra design annars, men dom har tydligen hyffsade problem med sömmarna

  • anonym-anvandare

    Medlem
    20 juli, 2004 vid 10:00

    Tack för alla svar!
    Melker, Hur klarar en fuel-15 byiga vindförhållanden?

    Pe®

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Några frågor av nybörjare…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.