• Naish 15,5

    Publicerad av kitepete på 27 november, 2000 vid 17:50

    Är det någon som har kört med Naish 15,5 ett tag och har synpunkter på hur den funkar? I vilka vindar har man full kraft?

    falle svarade 23 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 november, 2000 vid 08:07

    Titta, inga svar. Man kör helt enkelt inte med pumpable, hohho.
    /SlayeR

  • kitepete

    Medlem
    30 november, 2000 vid 16:30

    Äsch!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 november, 2000 vid 20:37

    Men vet du vad? Jag kan ljuga ihop något för det är ändå vi som äger denna kitekonf!!!
    Vad sägs om: 15.5 är jättebra men tar en förmiddag att pumpa upp…
    /SlayeR

  • kitepete

    Medlem
    30 november, 2000 vid 22:05

    Det köper jag! I alla fall med medföljande mjäk-pump. En fotpump kanske man skulle skaffa. Vilka kites kör du med? Någon speciell du favorerar? Bladen ska ju va kanon, men jag skulle aldrig våga mej långt ut, men å andra sidan- hur ofta är man jättelångt ut.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 december, 2000 vid 07:13

    Jag har faktiskt kört med en naish ar5 men skall byta nu till en airram efter att ha provat rätt mycket. De fungerar mycket bättre tycker jag.
    Klart att det kan bli problem om man kör den i vattnet och det trasslar sig och så men ofta så får man nästan upp den direkt.
    Fyralinors naish kan ju också snurra ihop sig med linorna när den ligger i vattnet. Här i gbg så är det inte något direkt problem med att komma för långt ut, det finns alltid lite öar att hänga fast i. Blåser det tillräckligt så tappar jag draken i vattnet max en gång per kitesession så för mig är det inte så nödvändigt men helhylle vattenstartsegenskaper.(skryt)
    Skall skaffa mig en riktigt stor till sommaren så man kan vara ute i 2-5 ms, det vore perfekt.
    /SlayeR

  • kitepete

    Medlem
    1 december, 2000 vid 11:46

    Jag e´me´från götet. vi har säkert möts. Jag håller för det mesta till vid Askimsviken (har ingen bil). Fast nu pluggar jag i Skellefteå till juni. Inte mycket surfat nu alltså. Var kör du oftast?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    1 december, 2000 vid 13:24

    Fan också, jag som ljuger så bra nu! Typiskt att man ska ha träffat alla…
    Har du en vitgul wipika eller?
    /SlayeR

  • kitepete

    Medlem
    1 december, 2000 vid 23:37

    Nej, jag har en vit/ gul Naish 9,5. Men jag har, p.g.a mitt korkade val av studieort, inte varit ute mer än två ggr i höst.
    Ska pröva lyckan igen nu när jag kommer hem i jul.
    Jag hade en gul Wipika 5,0 innan, men sålde den till en polare, som säkert syns till i Bay of Askim då och då

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 2000 vid 14:35

    Okej, då vet jag. Jag har en Naish blågul 7.5.
    Din polare var nere rätt så mycket.
    /SlayeR

  • kitepete

    Medlem
    2 december, 2000 vid 20:02

    Du kör/ körde på en bic 7,3 va?

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 december, 2000 vid 22:33

    Trevligt med ett personligt medium på en konf =) Verkar inte vara mycket aktivitet på den här konfen ?! Hur är det med hårresande upplevelser i den här sporten? Har en axel som är opererad, så jag vet inte riktigt om det är någe o satsa på. Vindsurfar annars men kite verkar bra mycket skönare, men axeln kanske inte håller me’ Har läst rätt mycke på egroups.com o det verkar inte vara nån hejd på otrevliga upplevelser. Kan särskilt tänka mig att här i Stockholm med alla öar i skärgården kan utgöra orosmoment.
    Har faktiskt köpt en liten 1.5 m2 quadrifoil o träna med, men tom den slet axeln ur led(iofs var man rätt berusad då). Nu är man opererad så d kanske fungerar ändå =)

  • kitepete

    Medlem
    3 december, 2000 vid 10:39

    Aj aj. Jag hoppas att det går bra. Vad säger doktorerna?
    Själv har jag inte varit med om något direkt dödligt…..än. Bara potentiella incidenter, som säkert kändes mer farliga än dom var.
    R.I.P ON

  • anonym-anvandare

    Medlem
    3 december, 2000 vid 13:16

    Nope, en storlek mindre 6.7.
    Och ja, det var jag som var otroligt radical……..hoho
    Fan man skulle varit ute idag 11grader varmt!
    /SlayeR

  • falle

    Medlem
    13 december, 2000 vid 07:26

    Ring mig Peter.
    0733-324536
    mvh
    Henrik Fahlén

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.