• anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2000 vid 22:39

    Nope, MEN, har du redan lärt dig att kita så skall du inte ha en pumpkite.
    En airram kite är dubbelt så bra.

  • kitepete

    Medlem
    18 november, 2000 vid 22:51

    Jasså! Är det riktigt säkert. Jag har hört att måste lägga onödigt mycket uppmärksamhet på kiteflygningen, istället för att koncentrera sig på surfingen.
    Jag har inte surfat en ram-kite, bara flugit, men skulle faktiskt villja pröva.
    Det är många som är sålda på ram-kites, så dom måste ju funka.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    18 november, 2000 vid 23:19

    Det tar säkert dubbelt så lång tid att lära sig att kita med en ramkite eftersom om man tappar den i vattnet så får man nästan alltid trassel som nybörjare men när man sedan har lärt sig så är det faktiskt lättare, man slipper pumpa och man kan hissa upp den ovanför huvudet och kör man två linor så behöver man inte lägga ut linorna. En ramkite 9.0 är ungeför som en 13-14kvm inflatable.
    Man kan hoppa högre osv, de är MYCKET bättre det säger alla som kört ett bra tag!
    Att många duktiga kör inflatable är enbart för de ha storspons.
    Dessutom störtar en ramkite mycket mindre om vinden är byig eftersom den är lättare. Den pajar inte lika lätt om man sätter den på öar eller berg, en inflatable är mycket känslig med sina luftkanaler.

  • henster

    Medlem
    27 mars, 2001 vid 18:34

    Hej
    Dom har redan kommit till våran butik

    Mvh
    Henrik

    http://www.watskierstagatan.com
    Stockholms största kitebutik.
    Naish, Wipika, F-One

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 mars, 2001 vid 12:36

    Jag har kört ram-kites ett tag men har nu bestämt mig för att återgå till inflateable. Det är för mycket trassel med ram kites, tar bort det roliga med sporten. Så jag rekommenderar inte att ni kör med ram´s…

    Men det är ju bara vad lilla jag tycker…

  • metallifredd

    Medlem
    29 mars, 2001 vid 09:15

    Vad menar du med att man kan hissa upp den ovanför huvet, och slippa lägga ut linorna?
    Kör själv Ram så man vill ju inte missa något som gör surfandet lite lättare…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.