Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Haze vs. RRD 5X

  • rimsson

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:22

    Förra årets 5x är nog den bästa brädan ever. (punkt slut)
    som surfers själva skriver att årets modell är lite tyngre(bättre material)…
    Haze vet jag ingenting om.
    Ring Surfers och Fahlen och styra upp Demo så kan du själ bestämma vilken du vill ha!

  • chuckey

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:25

    surfers har bara kvar 5X 07 i längden 136. inte särskilt sugen på den

  • rimsson

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:33

    aja, 136 kanske lite stor för min del med….

    kolla på http://www.kiteflame.se (tryck Surf Shop) också riktigt sköna brädor med sjuk pop, väger verkligen ingenting och tål en hel del tack vare konstruktionen.
    du kan dessutom få egen design på brädan om du inte är nöjd med original

  • thorn

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:39

    Tycker thornen är mkt bättre än hazen.

  • haze

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:41

    Haze är en bättre nybörjar bräda än Thorn herr Thörn. Men som sagt kolla med dem om du kan testa. Jag har en Sol du kan få testa vilken dag som du vill…

  • chuckey

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:43

    Jag har inte lärt mig köra bräda än. har bara testat. så jag känner nog ingen skillnad på någon bräda

  • haze

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:45

    Oki då är det en annan sak. Jag som är färgad då säger köp en bräda med rätt längd och då är kanske 136 lite väl lång alltså en Haze då 😉

  • gonzo

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:46

    det e ingen tvekan om vilken bräda du ska ha 5x e den grymaste bräda jag har haft gråter nästan fortfarande när jag tänker på den ångrar att jag sålde min. Haze e en mycket mer wakestyle bräda passade inte mig alls men det e säkert en bra bräda det med. men det kan väl va svårt att få tag på en 5x 132 nu. det va den skönaste storleken tycker jag. rrd har sjukt fin känsla i deras brädor

  • gonzo

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 15:47

    såg nu att det va 5x ts du kikar på den har jag inte kört men säker jävligt go den med. rrd vet hur man gör bräder

  • sourra

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 16:17

    Gonzo, blandar du inte ihop Haze & Thorn? Senast jag kollade var Haze en ren freeridebräda 🙂
    Häng inte upp dig på termen “nybörjarbräda” utan fundera på hur du tror att du kommer vilja åka.

  • gonzo

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 16:38

    jo du stora sourra det gjorde jag allt. förlåt mig för mina synder.
    jag lovar och svär att jag ska förbättra mig min fader

  • gonzo

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 16:40

    men lägg till en femhundring och köp en poison så har du en riktigt go bräda som du kan ha i många år

  • haze

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 16:47

    Sjuk skillnad att lära sig på Thorn tex och en Haze. Haze är en mer lätt åkt bräda som fungerar de två tre första åren om man väljer rätt längd. Mycket lättare på en bräda som är som Haze än Thorn. RRD gör bra brädor oxå men är skeptiskt till den längden.Kommer nog tycka att den för stor ganska fort.

  • sourra

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 16:58

    @gonzo 477674 wrote:

    jo du stora sourra det gjorde jag allt. förlåt mig för mina synder.
    jag lovar och svär att jag ska förbättra mig min fader

    Du är förlåten min son

  • chuckey

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 17:03

    Jag var nere hoss fahlen nyss och köpte mig en Haze 133cm. Som jag har förstått det så kommer den vara lätt att lära sig på.
    Jag köper hellre en dyrare bräda när jag vet vad jag vill syssla me, wakestyle eller vågor etc.
    Min kompis har en 5X så det återstår väll bara att se vem som utvecklas snabbast =)

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Haze vs. RRD 5X

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.