Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Haze vs. RRD 5X

  • haze

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 17:11

    Bra val 😉 Och längd

  • surfbasse

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 17:50

    @Haze 477662 wrote:

    Oki då är det en annan sak. Jag som är färgad då säger köp en bräda med rätt längd och då är kanske 136 lite väl lång alltså en Haze då 😉

    shit vilken säljare du eller han var inte så svår köpt 😉

  • sourra

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 17:52

    Ahaa, snackar vi brädor nu? Jag trodde han just köpt en 133 cm lång Dal-mas vars riktiga namn är Hasse. Hade iofs för mig att Hasse är 145 cm lång men jag kan ju ha fel.

  • debkausf

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 19:35

    Rrd regerar…..!

  • sourra

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:18

    Fick du mappen?

  • pepa

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 20:24

    5X är klart en av de bästa brädorna jag kört. TS är exakt samma shape bara lite tåligare material och 3 gram tyngre.

  • johnk

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 21:37

    jag har bara testat RRD poison av de som nämns här och kan intyga att den är riktigt najs. har dock bara kört testat på plattvatten. någon som vet hur den är i chop?

  • wibban

    Medlem
    25 juni, 2008 vid 23:03

    Har en Haze -07 139 cm vilket är väl stor kanske. Har inte hunnit köra så väldigt mycket med den men när jag kom över en mer eller mindre specialbeställd bräda för min åkning och vikt så har jag insett hur stor skillnaden kan vara.

    Jag har nu sjukt mycket lättare att ta höjd, hoppa och ha allmänt kul samt att den nya brädan är en bättre lättvindsbräda trots sina 134 cm mot Haze 139 cm.

    Jag kör numera en Island Feeling bräda gjord i Frankrike och kan varmt rekommendera den. Dock säljs den bara där nere så jag förmedlar ingen mer info om den… vill egentligen bara påpeka att Haze må vara en bra nybörjarbräda men den är inte jämförbara med en del andra brädor, åtminstonde inte en Haze som är från -07 och är 139 cm lång. En tung rackare är det *s*.

    Island Feeling ***** stjärnor av 5
    Haze *** stjärnor

  • sourra

    Medlem
    26 juni, 2008 vid 06:31

    Haze 2007 och Haze 2008 är två helt olika brädor. 2007 var rätt stum och tung och om jag inte missminner mig så var det med en skumkärna. Jag hade i alla fall en sån en sväng men det var inte min modell av bräda. 2008:an däremot är en helt annan femma med träkärna med tunna flexiga ändar. En skön och förlåtande bräda som funkar kanon även på annat än plattvatten.

  • skejtar_henke

    Medlem
    26 juni, 2008 vid 07:27

    Thornen är skön och bra stroppar och skön att köra med. Dock lite tung för min smak. Men skön bräda.. Absolut

  • chuckey

    Medlem
    26 juni, 2008 vid 08:56

    @sourra 477815 wrote:

    Haze 2007 och Haze 2008 är två helt olika brädor. 2007 var rätt stum och tung och om jag inte missminner mig så var det med en skumkärna. Jag hade i alla fall en sån en sväng men det var inte min modell av bräda. 2008:an däremot är en helt annan femma med träkärna med tunna flexiga ändar. En skön och förlåtande bräda som funkar kanon även på annat än plattvatten.

    Gött att jag köpte 2008:an då =)

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Haze vs. RRD 5X

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.