Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish skater vs wainman gambler

  • Naish skater vs wainman gambler

    Publicerad av dreamer på 21 augusti, 2012 vid 20:46

    Hej

    Börjar bli dags att byta ut min vågbräda. Funderar på en wainman gambler 5’7 eller en Naish skater. Någon som har erfarenhet av bägge? Är Skater 5’4 för liten eller låter det bara så? Jag kör enbart strapless, 74 kg, vanligen mindre vågor och vil bara ha en bräda från lättvind till mycket vind

    Hoppas på hjälp

    viktor77 svarade 11 år, 8 månader sedan 2 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • tobbelindholm

    Medlem
    22 augusti, 2012 vid 07:58

    Vet inget om wainman men kan iallafall lova dig att skater 5’4 är en riktigt najs bräda, jag kör den och väger 80. Den är ganska plan för att vara vågplanka så den funkar väldigt bra i våra slöa sverige vågor! Man har mycket rail i vågen vilket gör att den greppar väldigt bra och är snabbsvängd! Bästa är om du kan prova den själv så hör av dig till Ben i fahlen butiken så kan ni säkert fixa en demo!

  • viktor77

    Gäst
    22 augusti, 2012 vid 08:26

    Är det inte bättre att komplettera eller din gamla bräda är kanske fubar? Jag kompletterade min 5.4 med en 6.11. Den kortare, som också är trubbigare och bredare i formen, kör jag strapless på i mindre vind och den längre har jag straps på och kör när det blåser riktigt bra. Riktigt skönt att ha en smalare och vassare bräda när det blir större vågor. Men bäst är ju att prova.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish skater vs wainman gambler

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.