Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Stubbie vs Wakeboard

  • Naish Stubbie vs Wakeboard

    Publicerad av anonym-anvandare på 3 juni, 2004 vid 21:59

    Förr i tiden sas alltid att wakeboards är värdelösa för kiting, de hade för rund rocker osv…men kolla på hur stubbien ser ut nuförtiden, är den inte väldigt lik en vanlig wakeboard fast mindre? Och den är “revulotionerande”?

    honk svarade 19 år, 11 månader sedan 6 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • niklas82

    Medlem
    3 juni, 2004 vid 22:21

    jag tycker inte den är revolutionerande, mer sunkigt kantgrepp och tung.. men det är mitt tycke.
    wakeboard funkar men det är just det med lite sämre grepp och tyngre

  • villjam

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 06:12

    Bärsta kantgreppet på någon bräda jag har kört.. håller draken i betydligt starkare vindar än jag gjorde när jag körde på en Drake… Men tung är den.

  • bohn2fly

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 08:27

    Stubien 127 som jag kör är en enkel bräda att kanta med, det går att pressa på ordetnligt. Ta höjd med fungerar mycket bra. Tung, nej, det märks inte på vattnet eller när man hoppar. Stabil vid hopp, absolut…

    Det som, skiljer är väl hur den skär i vattnet. Ingen smörknivskänsla dirket, som med en bärda med vassa kanter, men det är inte heller nödvändigt tycker jag.

    Jag är otroligt nöjd.

    /Peter

  • niklas82

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 10:47

    Svar till:


    Det som, skiljer är väl hur den skär i vattnet. Ingen smörknivskänsla dirket, som med en bärda med vassa kanter,

    /Peter

    [/ QUOTE ]

    förlåt det var detta jag syftade på när jag talade om kantgrepp..

  • rambo_johnson

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 11:07

    stubbien e väl kanske inte den bästa plankan outthere, kass i chOopPp, och så värst hållbar är den inte heller.

    har dock testat en gammal wakeboard med kite det funka okej, gälelr o ta litta tryck bara för o ta höjd, kolla på dem lite äldre wakeboardarna dom funkar bäst…mindre rocker osv.. sjysta färger mä wink.gif

  • honk

    Medlem
    4 juni, 2004 vid 11:18

    I löve stubbie smile.gif… jag har den lilla korta och den funkar grymt bra i tunga vindar.. Dock så är den inte så bra när det blåser mindre..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Stubbie vs Wakeboard

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.