Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Torch 8’a leadingedgepunka

  • Naish Torch 8’a leadingedgepunka

    Publicerad av matte_c på 17 mars, 2007 vid 17:55

    Punkade LE’n på min torch 8’a idag. Ska fixa den och upptäcker då också den stora jävla avigsidan med det där octopussystemet. Man måste lossa varje connectionpoint mellan struttarna och LE’n. FÖr att göra detta måste man in med näven in i struttarna och lossa “gently” (dvs slita allt vad man kan). Problemet är att på åttan är struttarna så jävla små att man måste vara en flink liten barnarbetare för att ens ha en sportslig på de minsta struttarna. Nån som gjort detta tidigare på en torch och som har något knep?

    har kollat denna:
    http://www.naishkites.com/downloads/pdf/OctopusManual.pdf
    innan för vägledning men författarna här verkar vara omedvetna om att de flesta kitare inte får ner hela handen i ett shotglas och skriver således inget om detta problem.

    /Matte

    patrikol svarade 17 år, 1 månad sedan 11 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • kasimir

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 18:09

    HAHAHA! Tror att designern på Naish tänkte sig just sånna här roliga foruminlägg när han konstruerade idiotsystemet.

  • falle

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 19:01

    Ring mig! Finns i butiken på tisdag från 10-17.

    Falle. 0340-83750

    Fahlén SurfShop

  • gurra_g

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 19:22

    fy fan va de där är jobbigt. Jag har lagat lea på en Raven 16kvm tog en hel dag att plocka ur, laga o sätta tillbaka skiten… o de var på en 16kvm…
    Ett så jävla dåligt system asså!

  • kasimir

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 19:43

    Plus att man är kokt i bajs om man får hål på en strut för då läcker luften ur LE också ut.

  • nundy

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 19:46

    hehe… fyll skiten med cement så slipper du läckor!!

  • jezaja

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 19:54

    @Gurra_g 370756 wrote:

    fy fan va de där är jobbigt. Jag har lagat lea på en Raven 16kvm tog en hel dag att plocka ur, laga o sätta tillbaka skiten… o de var på en 16kvm…
    Ett så jävla dåligt system asså!

    När man väl fick häng på hur man lossar de där ventilerna så var det inga större problem, ta ut ventilerna ur blixtlåsen så man ser vad man sysslar med istället för att stycka ner handen i det obefintliga hålet.

    Talk/babypuder är för övrigt det bästa som hänt bladders, sjukt mkt smidigare att dra saker fram och tillbaka.

  • pjoter

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 20:15

    @kasimir 370763 wrote:

    Plus att man är kokt i bajs om man får hål på en strut för då läcker luften ur LE också ut.

    har inte naish ventiler mot detta? SS hade ju sina slangklamrar, vilka iofs funkade sådär och lossade lite då och då på min.

  • skanepaul

    Medlem
    17 mars, 2007 vid 20:53

    @kasimir 370763 wrote:

    Plus att man är kokt i bajs om man får hål på en strut för då läcker luften ur LE också ut.

    Kanske inte så vanligt att man får hål i en strut?

    Men är där inga backventiler i struttarna??

  • sourra

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 02:57

    @jezaja 370766 wrote:

    När man väl fick häng på hur man lossar de där ventilerna så var det inga större problem, ta ut ventilerna ur blixtlåsen så man ser vad man sysslar med istället för att stycka ner handen i det obefintliga hålet.

    Talk/babypuder är för övrigt det bästa som hänt bladders, sjukt mkt smidigare att dra saker fram och tillbaka.

    Jajjemen. Jag och Jezaja a.k.a. “Ass for crotch” var och fipplade i min bow-sjua idag för att komma till rätta med en virden strut. Man kan lugnt säga att den som har gjort det förr vet hur det ska göras. Så ring Falle enligt inlägg ovan så tror jag allt kommer lösa sig. Adidas sombreros!

  • matte_c

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 13:49

    Det ordnade sig. allt som behövdes var två killar, varsitt starkt men ändå smalt pekfinger, lite rövpulver, lite bra musik och en lördagsöl.

    Torchen gör sig ju jävligt bra hel, men ska man ha en trasig kite finns det inget som slår wipika airblast 02.

  • sourra

    Medlem
    18 mars, 2007 vid 15:09

    @Matte_C 370889 wrote:

    allt som behövdes var två killar, varsitt starkt men ändå smalt pekfinger, lite rövpulver, lite bra musik

    Låter som en universallösning på de flesta existerande problem.

  • wibban

    Medlem
    19 mars, 2007 vid 19:11

    @Matte_C 370731 wrote:

    Punkade LE’n på min torch 8’a idag. Ska fixa den och upptäcker då också den stora jävla avigsidan med det där octopussystemet. Man måste lossa varje connectionpoint mellan struttarna och LE’n. FÖr att göra detta måste man in med näven in i struttarna och lossa “gently” (dvs slita allt vad man kan). Problemet är att på åttan är struttarna så jävla små att man måste vara en flink liten barnarbetare för att ens ha en sportslig på de minsta struttarna. Nån som gjort detta tidigare på en torch och som har något knep?

    har kollat denna:
    http://www.naishkites.com/downloads/pdf/OctopusManual.pdf
    innan för vägledning men författarna här verkar vara omedvetna om att de flesta kitare inte får ner hela handen i ett shotglas och skriver således inget om detta problem.

    /Matte

    Kanske inget tips jag rekommenderar men nästa gång kanske du kan få den att explodera istället. Då har du fritt fram att laga punkan. Sedan går det med rätt material och mycket tålamod att laga ytterhöljet efter det ;).
    Behövde inte pilla med några connectionpoints då.
    Jag fick iofs hjälp av en expert att laga mitt jättehål så det är som sagt var ett dåligt tips jag ger dig men ändå ett tips.
    Krascha stort allltså 😉

    PS! Detta är enligt många ett vanligt fenomen på Naish drakar.
    Draken exploderar ibland vid dragkedjan på LE då de inte är förstärkta ända ut till sömmarna. Min var i luften när den small.
    Det var en Naish Raven -06 jag hade…
    Vad säger du om detta Falle? Produktionsfel?

  • patrikol

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 01:39

    @kasimir 370763 wrote:

    Plus att man är kokt i bajs om man får hål på en strut för då läcker luften ur LE också ut.

    Det stämmer inte det sitter envägsventil där så det är inget problem.

    Men att det är lite trixigt att fixa LE punka på Raven eller Torch stämmer.

  • patrikol

    Medlem
    21 mars, 2007 vid 01:44

    @SkånePaul 370775 wrote:

    Kanske inte så vanligt att man får hål i en strut?

    Men är där inga backventiler i struttarna??

    Har aldrig hört något om att det skulle vara något större problem med just LE på 05 kitesen eller nyare, men överlåter till Falle att svara på om det var ett fabrikationsfel i detta fallet.

    Härligt Palle att du har koll på läget!

    Visst är där backventiler så det är inget problem.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Naish Torch 8’a leadingedgepunka

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.