Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Namn på spots i GPS-speed….

  • Namn på spots i GPS-speed….

    Publicerad av the_novice på 26 mars, 2007 vid 22:40

    Kan vi inte enas om ett namn för varje spot? Svensk eller svengelsk stavning?
    Tex så finns det fyra versioner på Fiskebäck nu varav en är rättstavad…. :blush:
    Vet att Lbj har föreslagit att vi skall köra med fiskeback (dvs inga svenska tecken) men det känns ju lite löjligt när det går bra att köra med den svenska stavningen, eller är det någon som har problem med detta?

    jester svarade 17 år, 1 månad sedan 3 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • jester

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 12:37

    JAg har precis gjort ett litet test…. Kör du windowsburk fungerar *inte* svenska tecken. Lägger man in sitt spot mha en Mac så fungerar det. Av praktiskta skäl gissar jag att det är lite knöligt att ta bort spots från gps-databasen, så smartast är väl helt enkelt att folk börjar använda dom spots som har korrekt stavning. Exempelvis finns numera Frillesås upplagt för dom som seglar i Landabukten (mao, Torstensvik, Vallersvik och Rågelund).

  • the_novice

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 17:19

    Ja det var ungefär så jag tänkte, dvs där det finns riktigt inlagda namn så kan man använda dom. Om det är problem att lägga in namnen riktigt så kan ju ngn göra det där det funkar (tex från en Mac om det är det som krävs men jag tror inte att det bara är det).
    Fullt så enkelt verkar det inte vara, tex så verkar Lbj ha en lite “speciell” PC som inte ser namnen som alla andra…

    Så här ser listan över fiskebäck ut just nu från en mac:

  • lbj

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 17:42
    The_Novice;372846 wrote:
    Ja det var ungefär så jag tänkte, dvs där det finns riktigt inlagda namn så kan man använda dom. Om det är problem att lägga in namnen riktigt så kan ju ngn göra det där det funkar (tex från en Mac om det är det som krävs men jag tror inte att det bara är det).
    Fullt så enkelt verkar det inte vara, tex så verkar Lbj ha en lite “speciell” PC som inte ser namnen som alla andra…
    Så här ser listan över fiskebäck ut just nu från en mac:

    Listan över Fiskebäck ser nu exakt likadan ut just nu från min PC sedan Jesper fixat det hela. Han har inte justerat min PC. Trollade tydligen på annat vis

  • jester

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 17:50

    Fiskebäck, Gothenburg ser kass ut på alla mina win-burkar. Därför la jag in en enkel Fiskebäck utan Gothenburg. Ser bra ut på både mac (en gammal G3:a som vi skall mosa som i Office Space inom kort) och pc. It’s all good, mao…

  • the_novice

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 18:00

    Ok, då använder vi Fiskebäck utan Gothenburg i fortsättningen då?

    Ajaj, mosa en mac, jag ryser vid tanken, har fortfarande en fungerande SE30 som var state of the art för ca 20 år sedan…

  • jester

    Medlem
    27 mars, 2007 vid 19:58

    Haha… Här skall mosas… Vi skall sluta med mac-versionen av vårt program på jobbet… Så vi skall återskapa skrivarsvcenen från Office Space med G3:an… En kollega använder en Mac Classic som fotstöd… 😀

    Hmmm… Undrar när supermoderatorn OlaP uppmärksammar denna tråd… 😀

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Namn på spots i GPS-speed….

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.