Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som har en Övnings kite?

  • Nån som har en Övnings kite?

    Publicerad av antiques på 18 april, 2005 vid 12:50

    Hejsan, e det nån som har en övningsdrake hemma som jag skulle kunna få låna eller köpa? Känner att det vore en bra grej att lära sig öva starter på stranden, och lära sig styra kiten med en hand.

    Jag bor i skåne. Vet nån var man kan köpa en annars? Helst 4 linors.. crazy.gif

    metallifredd svarade 19 år, 2 månader sedan 7 Medlemmar · 13 Svar
  • 13 Svar
  • matthias

    Medlem
    18 april, 2005 vid 13:26

    gå en kurs så att du lär dig på riktigt istället. nu när vi blir fler och fler är det extra viktigt att man vet grunderna. kommer nog bli rätt trångt på sina ställen i år har jag en känsla av. sen ett tips till alla, köp inga såna små övningskites. de e ju mög rätt av, gå en kurs för samma stålar det man lär sig av att flyga en sån liten kite kan man ju klura ut själv med röven..

  • mrmille

    Medlem
    18 april, 2005 vid 13:26

    köp en liten foil istället så slipper du laga bladders på dom små lei kitsen när du sätter dom i marken.

    Rekomenderar en Flexifoil Bullet 2.0 med bom. Skaffar du en 4-5 kvadratare av denna kan du även använda den för vinterbruk =)

    snacka med peter@kiters.se så hjälper han dig vidare!

  • kiters_se

    Medlem
    18 april, 2005 vid 15:23

    I Åre har vi haft en Bullet 2,5.
    Den har 4 linor vilket gör att den är enkel att starta om utan hjälp från någon annan.

    Kontakta mig så löser vi det.

    Jag har en North 1,5 2 linors beg till salu också.

    Flexifoil har också mindre kites som kan fungera.

    Peter
    0703011527
    peter@kiters.se

  • nic

    Medlem
    18 april, 2005 vid 17:41

    Jag har (två) Little Devil stunt jag kan sälja billigt pga felbeställning. Den är 4 linors med handtag.
    1.5kvm.

    nic
    0734-486 486

  • antiques

    Medlem
    19 april, 2005 vid 11:33

    Pris??

  • nic

    Medlem
    19 april, 2005 vid 11:50

    990 kronor, nya, inkl. frakt (ord.pris ca 2000 kr ex.frakt)

    Mer info å bild:
    http://www.flyozone.com/ozkites/ldstunt.asp

    Hälsningar,
    nic

  • matthias

    Medlem
    19 april, 2005 vid 11:54

    ruggigt dåligt som säljare att lura på någon en sån. må hända att han vill ha en sån men säg först till honom att det är vettigare att lägga en slant till för att gå en rejäl kurs..

  • antiques

    Medlem
    19 april, 2005 vid 12:10

    Svar till:


    ruggigt dåligt som säljare att lura på någon en sån. må hända att han vill ha en sån men säg först till honom att det är vettigare att lägga en slant till för att gå en rejäl kurs..

    [/ QUOTE ]

    Okej, du sa det en gång..
    Dessutom ska jag ha den å dra min skateboard med också… grin.gif

  • skanepaul

    Medlem
    19 april, 2005 vid 13:15

    Faktiskt jävligt kul med en övningskite, absolut inte waste of money!

    Polare kan prova osv.

  • matthias

    Medlem
    19 april, 2005 vid 13:17

    kul i 5min precis som allt annat smått skit som man ogenomtänkt köper på sig..

  • antiques

    Medlem
    19 april, 2005 vid 13:30

    Svar till:


    kul i 5min precis som allt annat smått skit som man ogenomtänkt köper på sig..

    [/ QUOTE ]

    må hända att du har riktigt rätt i det du säger, men åt andra sidan….

    En skateboard med Abec 5 lager behöver inga jätte krafter för att bogseras.

    Eftersom jag nästan alltid vill ha en som hjälper till när jag kitear eftersom jag känner mig för osäker för att kitea själv så e minikiten jätte bra för den som hjälper mig att leka med på stranden undertiden jag sysselsätter mig i vattnet, annars blir det lätt lång tråkigt för hjälpa till personen.

    Det e frekkt att ha en foil kite å veta hur den beter sig ijämnförelse mot min LE kite.

    Den kosta 990.- pengar jag hade lagt på en ute kväll annars. Känns mycket bättre å få nått för pengarna istället för ångest och en dålig bakfylla.

    Min tjej som inte väger så mycket kan öva med lill kajten istället för att paja mina bladders hela tiden.

    Kul å ha i parken när man grillar å dricker bärs.

    m.m.

    Men visst.. det kan säkert vara helt oanvändbart också.. grin.gif

    Har köpt kite nu av Nic.

  • skanepaul

    Medlem
    19 april, 2005 vid 17:36

    mmmm men jag hade nog kul varjefall en halvtimme minst, med Mackans naish foil…

  • metallifredd

    Medlem
    19 april, 2005 vid 19:39

    jefligt roligt att ha på holmarna på sommarn, polasrna tycker också det är görkul när man flyger ner draken i skallen på dom lite då och då.
    rekommenderas. (min e en biltema för dryga hundringen.)

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som har en Övnings kite?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.