Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som provat detta??

• extremnisse

Medlem
    16 mars, 2003 vid 00:07

en tilll..

• extremnisse

Medlem
    16 mars, 2003 vid 00:08

….
    tongue.gif

• extremnisse

Medlem
    16 mars, 2003 vid 00:09

sista…

• extremnisse

Medlem
    16 mars, 2003 vid 00:10

just det… glömde adressen http://www.windskating.com/videos.htm tongue.gif

• visby

Medlem
    16 mars, 2003 vid 01:15

Yes! Exakt det där har jag gjort. Det gick jääävligt fort!

Resultatet…

rasmus-noteeth.jpg
    Observera det svarta i framtänderna. Det är asfalt smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    16 mars, 2003 vid 10:26

aj

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    16 mars, 2003 vid 11:47

eek!..smaka det gott?? crazy.gif
    Hur fort tror du att du var uppe i som fortast?

• visby

Medlem
    16 mars, 2003 vid 14:07

Det smakade fint! Faktum är att det inte var så farligt med tänderna. Det “tog bra” och konstigt nog ilade det knappt. Fick vänta 14 timmar innan tandläkaren kunde ta emot mig och det gick över förväntan. Man lässsspade dock smile.gif

Värre är det med handen. Den bråkar fortfarande, trots att det inträffade för snart 4 år sedan.

Ang. hastigheten är jag osäker. Men det behövs inte mkt vind för att man ska dra på ordentligt. Har läst på nätet om folk som varit uppe i farter runt 90 knyck.

• JOHN_J_RAMBO

Gäst
    16 mars, 2003 vid 14:53

Attans du..handen e ingent plus när man surfar.
    Asså det har vart soppas höga farter..Nice!

• skarabe

Medlem
    17 mars, 2003 vid 11:08

Skatesurf är hur trevligt (och enkelt) som helst! Inte alls så farligt som det verkar och väldigt bra om man vill träna manövrar. En skateboard kostar ju knappt något, borra ett hål framför framtrucken, i med mastfoten och sen är det bara att köra. I Lomma har vi turen att ha en skate-park intill klubben, så där är det perfekt att träna lite när vindarna sviker. Snacka med Ola J eller Frederik H – de är hur grymma på detta som helst!

• jonthe100

Medlem
    17 mars, 2003 vid 13:40

Skitkul med skatesurf. När brädan börjar vobbla av för hög fart se till att stanna. Man slår sig rätt ordentligt. Det räcker oftast med ett 5,0 segel och 4-6 m/s för att det skall gå undan. 90km/h gör man inte med en skateboard men kanske med en sådan där bräda med stora hjul. 30-40 km/h kanske man kommer upp i.

Coolt när man kan göra dubbla 360 cool.gif och man kan faktiskt stagvända på den med.

/J

• anonym-anvandare

Medlem
    17 mars, 2003 vid 16:25

Hur mycket krafter blir det på brädan? har en longboard och fundera på att borra hål för mastfoten men undrar om skiten kommer att hålla.

Nån som vet?

• nordgren

Medlem
    17 mars, 2003 vid 17:22

Jag har också planer på detta efter att jag såg lomma videon på ftp:n, men min fråga, ska man ha en longboard eller en vanlig skateboard? Och om man har longboard behövs den förstärkas? confused.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som provat detta??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.