Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som sakna förra helgens vind? Kolla här… (film)

  • Nån som sakna förra helgens vind? Kolla här… (film)

    Publicerad av nic på 12 oktober, 2009 vid 09:10

    Framlinor spända som stålvajrar och konstant matning i kiten. Såg sen på surfers väder att vinden pendlat mellan 20-24 i byarna. Vid 1.24 vinklar jag brädan lite fel när jag lättar och den flyger iväg som en papperslapp. Starta spotify själva för soundtrack eller bara mys åt vindbruset. Gött mos på er…

    nic

    [ame=”http://www.youtube.com/watch?v=xr7N3s1gWyc”]YouTube – 4 oktober – 20-24m/s i Varberg.[/ame]

    waimeadude svarade 14 år, 6 månader sedan 9 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • wakenils

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 09:31

    tvång på att sitta och fixa skakningar och rotationer på sån film innan man lägger upp tycker jag! men annars så såg det ju nice ut

  • neven

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 09:32

    Ser gött ut! Blå himmel och allt!

    Finns det inte nåt program som kan kontinuerligt rotera filmen så att det inte blir så skakigt och “på tvären”? Man blir lite sjösjuk av att kolla på sån film för länge.

    Edit: Nils hann visst före… 🙂

  • wakenils

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 09:40

    syntheyes kan göra det till viss del, vet inte hur bra det funkar på så mycket rotation dock

  • nic

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 09:56
    WakeNils;582823 wrote:
    tvång på att sitta och fixa skakningar och rotationer på sån film innan man lägger upp tycker jag! men annars så såg det ju nice ut

    Nah, hinner inte mellan blöjbytena. Får va gla om jag får surfa nån gång då å då. Sorry att jag inte varnade för det 😉 Jag inser att det blir råfilm eller inget alls.

    Adobe Premier fixar både skakningar och rotation. (samma funktion som ICA-reklamen anv. för sina prislappar) Sök på tutorial på det, efter lite meck funkar det skitbra men som sagt ingen tid för det nu för mig.

    nic

  • skanepaul

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 10:45

    Apple Motion

  • Kjello

    Gäst
    12 oktober, 2009 vid 11:31

    Tackar, det va på riktigt, och man ser äntligen att jorden är rund.
    Jag har alltid trott att den va fyrkantig, som en kub.

  • langens_kite

    Medlem
    12 oktober, 2009 vid 16:35
    nic;582831 wrote:
    Nah, hinner inte mellan blöjbytena. Får va gla om jag får surfa nån gång då å då. Sorry att jag inte varnade för det 😉 Jag inser att det blir råfilm eller inget alls.

    Adobe Premier fixar både skakningar och rotation. (samma funktion som ICA-reklamen anv. för sina prislappar) Sök på tutorial på det, efter lite meck funkar det skitbra men som sagt ingen tid för det nu för mig.

    nic

    Tycker att det var bra,mera.
    Om man är fin i kanten,bessivisser och inte tycker att det duger går det alltid att stänga av

  • zilversurfarn

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 06:19

    Fint Nic! Det var en galen dag! Har fortfarande ett fett blåmärke där vågisen krockade med mitt lår.

  • lewold

    Medlem
    13 oktober, 2009 vid 16:25

    Gött, gillade det där. Vad är det för kamera du använder? Borde det inte gå att fästa den på ett sätt som minskar skakningarna? Jag antar att den nu hänger mellan mittenlinorna och en av baklinorna vilket gör att den hela tiden följer bommen, har du testat några andra punkter?

  • kalle07

    Medlem
    14 oktober, 2009 vid 06:37

    Tjena
    Nice!!! Gillar ljudet… Kan du skicka några bilder eller beskriva hur du fäst kameran? Är det en Pov 1 du använder?

  • nic

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 09:21
    Lewold;583098 wrote:
    Gött, gillade det där. Vad är det för kamera du använder? Borde det inte gå att fästa den på ett sätt som minskar skakningarna? Jag antar att den nu hänger mellan mittenlinorna och en av baklinorna vilket gör att den hela tiden följer bommen, har du testat några andra punkter?

    Det är GoPro Hero med SVGA-upplösning, HD kommer till butik när som helst. Den sitter fasttejpad på en 15cm bit rörisolering som jag tejpat på mittlinorna. Har inte provat något annat sätt i linorna. Sitter inte mot styrlinorna men följer förstås kiten.

    nic

  • waimeadude

    Medlem
    17 oktober, 2009 vid 09:45

    Cool film, såg radikalt ut.

    /John

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som sakna förra helgens vind? Kolla här… (film)

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.