Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som ska ut imorgon Fre i Sthlm ?

  • Nån som ska ut imorgon Fre i Sthlm ?

    Publicerad av Borttagen användare på 4 juni, 2009 vid 20:43

    Tja,
    Vill ut och surfa imorgon och tänkte fråga om det är nån mer som ska ut på dan, och var i såna fall ? Är inte så sugen på Täby faktiskt, men får väl åka dit om ingen annan ska till nåt bättre ställe. Var vid baggefjärden i ons och det var bra. Lidingö kan jag också åka till men har aldrig varit där. Hör av er här om ni ska ut så blir vi fler !
    🙂

    surfmad svarade 14 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 19 Svar
  • 19 Svar
  • stefanlindmark

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 21:13

    Jag ska ut, men jobbar så det blir inte mitt på dagen. Kan tänka mig lite olika ställen norr om stan där det finns någon annan senare på eftermiddagen som inte sopar ihop sina prylar vid fyra bara för att 5.5 inte är kul längre. Åker från Solna till typ Lidingö (aldrig varit), Näsa (lite fel riktning) eller Resarö (aldrig varit men rätt nära hem).

    Skannar av konfen direkt efter jobbet för att se where the action is.

  • broderisak

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 21:52

    Skall vi åka till Lidingö då??? Jag har aldrig varit där heller. Men vart ligger det då och vilken tid hade du tänkt isåna fall???? Jag måste vara hemma till runt 14-15 där av Täby var nära och bra..

  • rosen

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 22:00

    kommer nog tyvärr inte ge mig ut imorgon, dessutom verka windguru inte så fantastisk på lidingö om man jämför med t.ex 8-13 på baggensfjärden.

    skriver självklart här om jag skulle vakna upp sugen på surf. nästan så man borde köpa lite ny utrustning så man inte bangar en dag där prognoserna faktist ser ok ut och man är ledig :S

  • jonasp

    Medlem
    4 juni, 2009 vid 23:05

    jag är på baggen imorgon, från 10 kanske. troligen seglarvägen, bättre på allt jmf. med ksss utom ren nv men då finns det bättre alternativ än baggen.

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 04:07
    BroderIsak;551148 wrote:
    Skall vi åka till Lidingö då??? Jag har aldrig varit där heller. Men vart ligger det då och vilken tid hade du tänkt isåna fall???? Jag måste vara hemma till runt 14-15 där av Täby var nära och bra..

    Sticklinge udde verkar vara något som folk åkt på på Lidingö. Karta här.

    Som jag förstått det ska man försöka parkera längs Krabbvägen och gå i innanför röda sjömärket vid någon brygga. Oklart exakt var dock.

    Men ska du vara kvar hemma fram till 14-15 eller behöver du vara tillbaka hemma vid 14-15?

  • broderisak

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 04:26

    Just nu blåser det ju Noll!!!!!
    Jag måste vara i Väsby igen kl ca 15.
    Jag åker på mitt kundbesök nu ,sen får jag se om det har ökat. I såna fall åker jag hem och hämtar prylarna. För som det ser ut just nu så blåser det inget och då orkar jag inte packa på sakerna om det inte blåser… återkommer senare

  • surfmad

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 04:49

    Ok
    Om man vill segla idag, vad ska man välja av nedan
    – Näsby park
    – Seglarvägen

    Helst skulle jag vilja hitta nåt ställe söder om stan
    Skälåker kanske inte funkar idag? för mycket nord?

    Har inte varit vid Seglarvägen.
    Nån som säga om spotet, parkering etc?

  • broderisak

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 05:02

    Jag satsar på Täby om det funkar annars så får jag skita i dag.. Hinner i Lidingö

  • nissex3m

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 07:47

    Jaha, vad blir det? Kan komma ifrån runt 13. Dock aldrig kört vare sig Baggensfjärden eller Lidingö. Täby känns sådär, ser ut att friska i mer längs kusten..

  • jonasp

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 08:05

    Tror inte det är någon större skillnad faktiskt. Risk för byig inomskärssegling på båda ställena. Just nu rycker det i alla fall i träden här ute. Seglarvägen är bara att åka till o sen första höger, parkera nere vid vattnet. Det finns plats för minst 4 bilar.

    surfmad;551177 wrote:
    Ok
    Om man vill segla idag, vad ska man välja av nedan
    – Näsby park
    – Seglarvägen

    Helst skulle jag vilja hitta nåt ställe söder om stan
    Skälåker kanske inte funkar idag? för mycket nord?

    Har inte varit vid Seglarvägen.
    Nån som säga om spotet, parkering etc?

  • sjogren

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 09:02

    Har halvdag, så jag drar nog till Täby efter lunch och kollar läget åtminstone. Verkar ju inte storma direkt, men jag tror inte att det är så stor skillnad där jämfört med kusten för näsby ligger ju inte så långt inåt land. och byigt är det säkerligen 🙂

    bilen är ju redan packad och klar så det är väl bara att chansa

  • tryggen

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 09:04

    Vi brukar gå i vid Sticklingebadet vid nordliga vindar och Fågelöudde vid
    V och O vindar S vindar Elfviksudde, Bra surf nära stan.

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 11:28
    tryggen;551234 wrote:
    Vi brukar gå i vid Sticklingebadet vid nordliga vindar och Fågelöudde vid
    V och O vindar S vindar Elfviksudde, Bra surf nära stan.

    Kör nog Täby av bekvämlighet. Det verkar bli ett par andra som åker dit också.

    Sticklinge, är det vid bryggan syd om röda pricken ni går i? Östra delen av Sandviken, som heter Kyttinge på kartan?
    Länk till sjökort

  • nissex3m

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 11:49

    jaha, nu är man i Näsbypark, men var går man i? får ju simma till vinden…

  • stefanlindmark

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 11:59
    NisseX3M;551282 wrote:
    jaha, nu är man i Näsbypark, men var går man i? får ju simma till vinden…

    Kråkudden precis norr om. Finns en gångväg från sandstranden, men för att parkera åker du tillbaka 50-75 meter mot centrum, in höger, uppför en backe, höger, nerför en backe. Parkera utanför vägkanten på vändplan. Då ser du vassrugg man kan gå och segla upp mot Viggbyholmshållet. Akta för stenbröten precis utanför vassen.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som ska ut imorgon Fre i Sthlm ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.