Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som ska ut imorgon Fre i Sthlm ?

  • tryggen

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 12:54

    Väg beskrivning Lidingö/Sticklinge.

    Kör Uddvägen ner mot Sticklingeudde/sandviken där finns en badplats
    med parkering och bra riggytor.

  • surfmad

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 19:09

    Seglarvägen idag mellan kl 14-16. ca 4 pers där. Var lite byigt men planade mestadels (körde 6.2 ca 60 kg). Skulle gärna kört längre men mina tunna fingrar pallade inte. Solen dök upp strax efter man riggade ner, kanske bättre om man jobbat ett par timmar till. Nåja, nöjd efter att planat rejält efter 2 misslyckade surfdagar och provat ett nytt spot.
    Längtar till Haga Park och åker midsommarveckan.

  • electric

    Medlem
    5 juni, 2009 vid 22:20
    surfmad;551177 wrote:
    Om man vill segla idag, vad ska man välja av nedan
    – Näsby park
    – Seglarvägen
    Helst skulle jag vilja hitta nåt ställe söder om stan
    Skälåker kanske inte funkar idag? för mycket nord?

    Hej. Jag såg att du valde Seglarvägen … Varför övervägde du inte södra Stockholms bästa spot på nord, dvs Sandvikens Brygga (Enhörna)? Vi var fyra där efter kl 14.30 och det var riktigt bra, även om vinden hade en tendens att lägga av emellanåt. Det kördes 5-6 kvm; själv körde jag 5.0.

    /Lars

  • surfmad

    Medlem
    6 juni, 2009 vid 02:27
    Electric;551435 wrote:
    Hej. Jag såg att du valde Seglarvägen … Varför övervägde du inte södra Stockholms bästa spot på nord, dvs Sandvikens Brygga (Enhörna)? Vi var fyra där efter kl 14.30 och det var riktigt bra, även om vinden hade en tendens att lägga av emellanåt. Det kördes 5-6 kvm; själv körde jag 5.0.

    /Lars

    Hej Lasse,
    Jag tänkte att vinden kunde komma från NO och då funkar väl inte Sandvikens brygga? Hade ingen aning om några skulle köra på söderort eftersom ingen har skrivit på Steffo. Men det var kul att kolla ett nytt spot iallafall.

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som ska ut imorgon Fre i Sthlm ?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.