Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som testat powerboard, funkar det när det inte blåser?

  • Nån som testat powerboard, funkar det när det inte blåser?

    Publicerad av larzonov på 30 september, 2006 vid 16:12

    Snubblade på denhär på blocket när jag satt o kollade longboards… (kanske lite off topic men det är ju ingen hund iallafall…)

    LONGBOARD 45cc ( POWERBOARD )
    http://www.blocket.se/vi/8135213.htm
    [IMG]http://www.surfzone.se/forum/attachment.php?attachmentid=20909&stc=1&d=1159631943[/IMG]

    Jag blev jävligt sugen iallafall!

    Nån som provat och kan bekräfta om det e kul?? Det fans en till lika dan på blocket för 1800, det är ju hälften av vad man får betala för en landboard utan motor 😀

    Kan man ta den till jobbet, börjar tröttna på att sparka sig till jobbet på longboarden… Är det inte uppför så är det kullersten, thats Lund… Eller får man snuten efter sig med en gång eller? 😡

    kuk o röv!

    robbe_j svarade 17 år, 7 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • larzonov

    Medlem
    30 september, 2006 vid 16:14

    Okej, innan nån annan skriver det så fattar jag inte hur man bifogar bilder… 🙂

  • henkish

    Medlem
    30 september, 2006 vid 16:59

    asgarv-2 bilder-en på varje fot då, fasen grabbar-blir tufft med vår simultankapacitet…

    Henkish

  • hugeo

    Medlem
    30 september, 2006 vid 18:39
  • grozzny

    Medlem
    30 september, 2006 vid 19:49

    Ser brutal ut!! finns det inte liknande med elmotor? Hade ju varit lite goare, eller tystare iaf…

    Har inte testat sån själv, men mountainboard har jag kört både i stan och offroad (utan kite)

    Mountainboard/Landboard kan man ju köpa ny för 1600:- btw =)

  • larzonov

    Medlem
    30 september, 2006 vid 21:35
    HugeO wrote:
    http://www.freeboard.com

    Fyttifan! Freeboarding verkar jävligt galet!!!

    Jobbig sida.. lyckedes inte hittta in till shoppen… fan att alla ska flash överallt.. det ser ju bara förjävligt ut…

    Nån som vet om det går att få tag på i sverje?

  • larzonov

    Medlem
    30 september, 2006 vid 21:37
    grozzny wrote:
    Ser brutal ut!! finns det inte liknande med elmotor? Hade ju varit lite goare, eller tystare iaf…

    Har inte testat sån själv, men mountainboard har jag kört både i stan och offroad (utan kite)

    Mountainboard/Landboard kan man ju köpa ny för 1600:- btw =)

    Blir det inte lite slött med lemotor.. Och tungt som fan med ett bilbateri på brädan…

    Vart hittar du landboards för 1600?

  • a_plus

    Medlem
    30 september, 2006 vid 22:33

    Jag har testat, hyfsat skjuts i motorn men tyvär finns inget frikopplingsläge så när man slår av på gasen motorbromsar den kraftigt. I övrigt verkar inte kvaliteten vara ngt vidare. Eftersom produkten är från kina kan det kanske bli problem med reservdelar…tycker i övrigt att priset är för högt…församma peng får man en minimoto med fyrtakt, skivbromsar, upsd gaffel mm

  • larzonov

    Medlem
    30 september, 2006 vid 23:04
    a_plus wrote:
    Jag har testat, hyfsat skjuts i motorn men tyvär finns inget frikopplingsläge så när man slår av på gasen motorbromsar den kraftigt. I övrigt verkar inte kvaliteten vara ngt vidare. Eftersom produkten är från kina kan det kanske bli problem med reservdelar…tycker i övrigt att priset är för högt…församma peng får man en minimoto med fyrtakt, skivbromsar, upsd gaffel mm

    Aha, det låter ju lite surt att den inte frikopplar och motorbromsar… Fast det kanske går att modda till själv.. Men nån vidare kvalite tror jag ju inte på… Får se hur mkt det blåser nästa helg när jag åker till GBG, är det som nu så är kanske 1800 inte så mkt pengar för att slippa vara sysslolös..

  • grozzny

    Medlem
    1 oktober, 2006 vid 20:13

    Jo, det kan nog bli lite slött med elmotor… Surfsport.se har ju nån slags powerboard med elmotor dock, men den är inget för terräng….

    Mountainboards för 1650:- finns på http://www.powerkite.se.

  • johanneslarsson

    Medlem
    2 oktober, 2006 vid 08:54

    är du säker på att de inte är frihjul på den? det ser ju ut att vara nån motor till en vanlig trimmer eller nåt, samma som används för minimoto mm. om den motorbromsar som du säger så måste den ju även ha manuel koppling och friläge. de vore konstigt.

  • robbe_j

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 00:04

    Hmm testade en sån där powerboard för några år sedan och det var ju kul i några timmar. Den toppade i ca 30km/h, inte så snabbt men i dom farterna var den sjukt instabil och knappt körbar. Funkade att åka på grus, asfalt och kort gräs men inte så bra off road.
    Full body protection är att rekomendera min kompis körde på en väg kant och fick tillbringa en natt på akuten med hjärnskakning och skrapat ansikte.

  • robbe_j

    Medlem
    3 oktober, 2006 vid 00:07

    Jo det är slirkoppling på den och den frihjular inte!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nån som testat powerboard, funkar det när det inte blåser?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.