Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som tror vind i sthlm ons och tors?

  • pete

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 08:31

    Gålö havsbad (Skälåker) ligger i praktiken så pass inomskärs så ibland tycker jag att det känns lite som en insjöspot. Den fria “havsvinden” (ffa NO) orkar liksom inte dit, och gör den det så är det ofta rätt byigt. Så man får dra av en hel del på prognosvind och fyrobservationer.

    Jag stack dit igår em (Hej förresten Surfmad!) med vetskapen att risken för bomkörning var stor, men mycket för att bara ta en ledig halvdag i kalasväder. Resultatet surfmässigt: ett par timmars klassisk icke-planande brädsegling med 9.0 på 150-liters planka. Det drog bäst ut mot sundet mellan Havtornsudd och Toklo, men ändå aningens för lite för att plana. Så, ingen vidare surfupplevelse alltså, men en jädra fin dag i solen.

  • local

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 09:00

    Var där onsd och torsdag, fick en planing i onsdags, torsdagen blev som bekant en riktig bomkörning. Verkar inte bli bris i Skälåker iaf :frown:

    Tycker alla Vindsurfare i Sthlm borde gå med på surfnet.se för att hjälpas åt att komma ut på bra surf å slippa bomkörningar. Man skickar in rapport via sms som sen går ut till de som prenumererar på det området. Man får både mail och sms. Någon som är med?
    http://www.surfnet.se

  • claes6

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 09:42

    Bra initiativ där, Local! Jag ska gå med direkt, och hoppas att fler följer det exemplet!

    Seglarvägen hade kunnat vara en riktig bomkörning igår. Om jag hade varit lite mer kräsen…:-)

  • musmagneten

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 10:56

    Jepp, är nog dags att börja använda detta. Saknar även väderstationer, bla den på Baggen som verkar nedstängd. Man får lita på magkänslan eller endast åka på 8-12 prognoser i dessa tider…

  • bjornen

    Medlem
    26 juni, 2009 vid 11:16
    Musmagneten;555533 wrote:
    Jepp, är nog dags att börja använda detta. Saknar även väderstationer, bla den på Baggen som verkar nedstängd. Man får lita på magkänslan eller endast åka på 8-12 prognoser i dessa tider…

    Här finns en från karlslunds marina:
    http://karlslundsmarina.mine.nu:15000/app/weather/main.htm
    som ligger här

    //Björn

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nån som tror vind i sthlm ons och tors?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.