Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nån som vet vad “Rads” är för nåt???

  • nån som vet vad “Rads” är för nåt???

    Publicerad av feg på 20 februari, 2002 vid 20:41

    “Rads” är tydligen ett märke på en alubom. Jag har aldrig hört talas om detta märke förr.
    Lite hjälp med en länk, information eller personliga erfarenheter tas tacksamt emot. (Jag varken rejsar eller vågar, jag drar bara lite fram och tillbaka med segel mellan 6.0 och 9.5)

    Lite åsikter om skillnaden mellan en kolbom och en alubom är också av intresse. Måste man lägga 6 loppor på en fiberspar kolbom eller funkar det med en alubom för 1500?

    /Fegisen

    peter-andersson svarade 22 år, 3 månader sedan 3 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • ola-h

    Medlem
    20 februari, 2002 vid 21:10

    Det är inte utan att en kolbom trots allt är snäppet vassare. Även en kort bom i kol känns lite krispigare än än bra aludito. Detta sagt, när det gäller just lite kotare bommar (som är det enda jag har erfarenhet av) är 5 papp för en kolbom relaterat till 1500 för en alubom lite i saftigaste laget. Den faktiska prestandaskillnaden är inte värd det priset. Hittar man en bagagnad kolbom för under 2000 är det dock en annan sak.

    Jag har sett Rads, men inte testat. Är det inte et spanskt märke?

  • feg

    Medlem
    20 februari, 2002 vid 21:30

    Den info jag har är att det enligt ryktet närmast är identiska beslag och grepp som NP samt att de kanske tillverkas i samma fabrik i spanien.

    Erfarenheter eller en länk skulle sitta gott. smile.gif

    /Fegisen

  • ola-h

    Medlem
    21 februari, 2002 vid 11:02

    Bom-“tillverkning” i allmänhet handlar mest om att köpa rör härifrån och beslag därifrån och sedan sätta ihop kreativt. Så gör även många stora märken.

  • peter-andersson

    Medlem
    21 februari, 2002 vid 19:34

    Jag har en Radz bom 220-270 eller nåt sånt är den, den funkar bra och är faktiskt riktigt styv för att vara en alubom.

    ///Peter A

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing nån som vet vad “Rads” är för nåt???

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.