Senaste nytt › Forums › Vindsurfing › Konfen Vindsurfing › Nån som vill åka till frankrike?
-
Nån som vill åka till frankrike?
Publicerad av anonym-anvandare på 29 september, 2000 vid 13:06Nån som e sugen att åka till L’Almanarre stranden på Hyéres? Tänkte åka någon gång i Februari/Mars…..
anonym-anvandare svarade 24 år, 4 månader sedan 2 Medlemmar · 5 Svar -
5 Svar
-
Du åker till ett toppställe vad gäller surfet. Har varit där två gånger. Men maken till ogästvänlgt folk finns väl inte. Inte ens på serviceställen är man välkommen. Efter sammanlagt 30 dagar i Frankrike så bojkottar jag allt franskt.
Äpplen, vin,ost, bilar m.m Tacka vet jag Danmark. -
Är beredd att hålla med. Det franska folket suger. De är kass på engelska, osportsliga och allmänt jobbiga. Om man ska till fransos-land så gäller det att undvika alla människor, så ta med en massa polare.
Fast nu är det ju så att tyska surfsnubbar är de dummaste alla kategorier. Tyskar i sitt hemland är dock ok, men så fort de lämnar gränsen blir de svin( och det gör de allt för ofta, världen är invaderad av tyskar precis över allt.)
Äntligen fick jag det sagt!
-
Ni har helt fel!!! fransoserna är riktigt trevliga! visst, de kan inte engelska och är inte intresserade av att förstå engelska men i istället pratar de franska i 30 minuter och ler utan att du förstår ett ord… OK de är inte lika trevliga som spaniorer och portugiser men det är de inte om man åker till stockholm, göteborg, halmstad eller lund heller så det är inte så mycket att bråka om. Februari kan kanske vara lite tidigt men Almanarre är ett kanon ställe att segla så du kommer garanterat bli nöjd. Skippa attityden, var ödmjuk och öppen så träffar du alltid roligt folk oavsätt om de är tyskar, fransmän eller danskar!
-
men är det inte hösten som är sässong för mistralen?
Ett förslag är att du överväger Balearerna/Mallocra? Billigare, trevligare -> se tyska Surf sep i år för reportage – möjlighet till riktigt fina vågor …
Logga in för att svara.