Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När är brädan torr från vatten?

  • När är brädan torr från vatten?

    Publicerad av gustav1980 på 13 juli, 2005 vid 16:10

    Halkade på brädan idag och slog ett hål stort som en 50 öring precis framför mastfoten. Måste ha varit kroken på selen som gjorde hålet.
    “Tyvärr” så surfade jag i ytterligare 45 minuter innan jag upptäckte hålet.

    Hur mycket vatten har brädan tagit in? När är den torr så att jag kan spacka igen hålet?

    Tacksam för svar då jag redan längtar tillbaka ut på vattnet!

    mag svarade 18 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 4 Svar
  • 4 Svar
  • gustav1980

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 12:14

    Ingen som haft sönder sin bräda tidigare och kan dela med sig av sina erfarenheter??

  • mangs

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 12:29

    Tjenare. När jag hade sönder min bräda för ett tag sedan och skulle laga den, fick jag rådet att låta den stå inne, med luftskruven öppnad i 3-4 dygn för att den skulle torka ur ordentligt. Tänk på att ställa den så vattnet kan rinna ut lätt också. För att se om den är torr sedan kan du sätta munnen mot och suga som satan och se om det kommer nåt. Om inte så är den nog klar.

    Lycka till
    Magnus

  • basse

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 12:55

    Man kan även bara dinga igen skadan och ta den extra vikten ett tag och sedan, förslagsvis i vinter när du kanske inte surfar så mycket, ta upp skadan och repa den. Då kan man även borra upp lite i nos eller tail och ställa den så det rinner ur hålet. Jag tänker som så att det inte spelar så stor roll om man öppnar upp den lite till eftersom 2:a handsvärdet redan är rökt iom den första skadan. Det är bättre att fokusera på att få den torr igen tycker jag.

    Det var väl ungefär så Peder sjorde igår men tidpunkten kanske inte var den bästa. Och det var lite stort han tog upp nosen. grin.gif

  • mag

    Medlem
    14 juli, 2005 vid 14:06

    Har du hål in till frigoliten/mjuka skummet så har den tagit in mer vatten än om du bara slagit hål till det hårda, ofta bruna sandwichskummet. Men ett par dagar i lagom värme (ej för varm/solsken för då smälter plasten) bör räcka. Öppna hålet lite så det luftar ur bättre och laga sedan.
    /Magnus

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När är brädan torr från vatten?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.