Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När dyker 2013 upp i butikerna?

  • När dyker 2013 upp i butikerna?

    Publicerad av emmhmms på 25 september, 2012 vid 18:06

    Hallå.

    När ungefär brukar butikerna komma med nästa års sortiment?

    Jag är ute efter JP Super Lightwind 92 Pro. Just nu är jag ivrig och kollar butikerna varje dag. Såg bla. att Onwater har förbokningskampanj (15% rabatt) men tyvärr säljer dom inte JP-brädor. Däremot finns Starboard Ultrasonic. Är inte helt säker på hur Ultrasonicens egenskaper är i jämförelse med SLW.

    Är färsk inom området och har aldrig handlat ny bräda förut.

    Har du eller vet du någon som säljer en begagnad SLW är jag mycket intresserad!

    planing svarade 11 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • gustavl

    Medlem
    25 september, 2012 vid 18:52

    Surfers har fått in Jp 2013brädor men Lightwinden har jag inte sett. Det finns dock 2012 pro model i affärn

  • emmhmms

    Medlem
    25 september, 2012 vid 19:58

    2012 pro är 90-varianten. Är ute efter 92.

  • fredrik-plantin

    Medlem
    25 september, 2012 vid 21:54

    Tror bestämt att Onwater får in sitt i feb, möjligt att Raa.no fått in nu. Severne 2013 finns vet jag.
    Ligger visserligen i Oslo men vafan..

    http://raa.no/brands/starboard

  • planing

    Medlem
    25 september, 2012 vid 22:08
    EMMHMMS;699718 wrote:
    2012 pro är 90-varianten. Är ute efter 92.

    Blev bara nyfiken. Märker du skillnad på 2 liter, eller är det själva modelländringen du är ute efter?

  • emmhmms

    Medlem
    26 september, 2012 vid 03:42
    Planing;699739 wrote:
    Blev bara nyfiken. Märker du skillnad på 2 liter, eller är det själva modelländringen du är ute efter?

    Tackar för era svar!

    Jag kan lika gärna tänka mig en 2010 som 2013 🙂
    Skillnaden i liter är 11.
    90/92 är bredden i cm.
    92 är också 13cm längre.

    Har för mig 90 har fasta fotstroppar medan man på 92 kan flytta dom en bit inåt vilket jag tror kan vara bra för mig som nybörjare.

  • planing

    Medlem
    26 september, 2012 vid 05:32
    EMMHMMS;699745 wrote:
    Skillnaden i liter är 11.
    90/92 är bredden i cm.
    92 är också 13cm längre.

    … bra för mig som nybörjare.

    Aha, det var en sån typ av bräda!

    En sak. Vet inte hur mycket nybörjare du är, men man sliter grejor väldigt fort som nybörjare. Ivarjefall gjorde jag det.:santa:
    Ett alternativ är att du kollar efter begagnade grejor att använda första åren. Lätt hänt att det blir en ding vid första turen annars, och att dinga nya brädor tar på psyket. 😀 Jag antar att just den där typen av bräda är ganska så lättdingad.

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När dyker 2013 upp i butikerna?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.