Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen När kom T5:an?

  • svenne

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 13:32

    2004.
    Den är mer komfortbil än T4:an och har haft få barnsjukdomar, vilket är bra. Men om den är lika bra som T4 när det gäller många mil är lite svårt att säga, T4 är ju en sjukt driftsäker bil.
    T5:an är riktigt skön att köra!

  • mbkpeter

    Medlem
    16 oktober, 2006 vid 14:55

    Tja

    Jag kör en T5 och kört kanske 2500 mil (tot 5200 mil). Bra konfort. Känns som vilken Passat som helst, trotts, 6 segel, 3 brädor, garderob, säng och kök i baksätet.

  • mattap

    Medlem
    25 oktober, 2006 vid 08:14
    mbkpeter wrote:
    Tja

    Jag kör en T5 och kört kanske 2500 mil (tot 5200 mil). Bra konfort. Känns som vilken Passat som helst, trotts, 6 segel, 3 brädor, garderob, säng och kök i baksätet.

    Har du nå bilder på bilen + inredning? Har mina funderingar på att uppgradera från T4:a till T5

  • supasonic

    Medlem
    27 oktober, 2006 vid 09:24

    Jag kör T5 men har haft problem med oljud från styrningen/framvagnen. Har varit inne med den och påpekat detta då det fortfarande är nybilsgaranti på bilen. De håller med om att något är fel men att man från fabriken har lämnat direktiv att detta inte skall repareras vilket låter knäppt. Nu har problemen blivit värre och värre så jag skall åka in med den igen för nu måste de helt enkelt åtgärda felet.

    Annars går den fint, rekommenderar den nya 130hk 5cyl TDI. drar 0.78 landsväg, ca 0,85 blandad. Inga kamremsbyten. Bra mycket bättre drag än konkurrenternas, har kört peugeot, opel, renault, fiat och deras 140hk/136hk är mycket slöare. Dessutom är komforten bättre på vw pga den delade bakaxeln med spiralfjädrar. Bladfjädrar och stel bakaxel behövs ju ffa vid tung last och det är sällan aktuellt för en surfare.

    .s

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Övriga Surfbussen När kom T5:an?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.