Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När kommer den j***a vinden?

  • När kommer den j***a vinden?

    Publicerad av apelbapel på 28 maj, 2010 vid 06:52

    -Är det islänningarna som ligger bakom detta oxå? Har inte varit ute en gång än, (slutet maj), panikkänslorna börjar komma!!!

    pgvirtual svarade 13 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • carrera

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 06:54

    Inte föränn jag hunnit inhandla en ny X6 400 mast hoppas jag ;-)..

  • warolin

    Medlem
    28 maj, 2010 vid 14:35

    imorgon förmiddag verkar ju vara någonting! 9-12 m/s västligt.

  • pgvirtual

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 06:32

    Salt i såren: I Helsingfors hade vi fint 10 m/s före i går eftermiddag. Bara ett par timmar, men med bra timing räcker det. 🙂

  • sinker

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 07:52

    Det går att hitta vind om man håller järnkoll på vindmätarna men jag håller med om att det är ovanligt skralt denna vår. Trots det 22 m/s i tisdags… http://15dagarmaui.blogspot.com/2010/05/dag-29-apelviken-med-22-ms-i-byarna.html
    /sinker

  • surfmeister

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 10:25

    Håller med, det var verkligen survival surf den sista timmen; 4.1 var alldeles för stort i 23 m/s….. Man lyckades verkligen tajma in vindpeaken mellan 6-8 på morgonen! Nu är det banne mig dags att inhandla ett 3.7 då det är riktigt surt att flyga omkring på vattnet utan att kunna göra ngt vettigt på vågen. Framförallt dessa “stora” dagar då vågorna är som störst och trevligast. Det går liksom inte att gnälla på för lite vind OCH för mycket……men oj vad det var kul den första timmen! Btw Sinker, kul med bloggen!

  • johanoeberg

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 10:35

    Jag tror jag talar för alla som surfar i våra insjöar:

    Sluta klaga! Gör nått åt saken istället (gå upp ett steg och skaffa 5,3 som största segel? :tongue:).

  • sinker

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 10:55
    surfmeister;614417 wrote:
    Nu är det banne mig dags att inhandla ett 3.7 då det är riktigt surt att flyga omkring på vattnet utan att kunna göra ngt vettigt på vågen.

    Jag har ett segel till dig, ett 2007 Icon 3.8 i bra skick. Ska lägga ut det på Sälj snart men PM:a om du är intresserad.

    /sinker

  • pgvirtual

    Medlem
    29 maj, 2010 vid 18:51

    Mera salt: Helsingfors levererade idag igen utmärkta Slalomförhållanden 🙂

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När kommer den j***a vinden?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.