Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När kommer man att kunna börja…

  • När kommer man att kunna börja…

    Publicerad av bluetone på 21 januari, 2000 vid 22:55

    …vindsurfa?
    Vid ungefär vilken temperatur i luften och vattnet är det tillräckligt varmt för att börja vindsurfa…?
    Ungefär när kan man räkna med att plocka fram sin bräda, vilken månad?

    Tacksam för svar…

    Bluetone

    robin svarade 24 år, 4 månader sedan 3 Medlemmar · 2 Svar
  • 2 Svar
  • frippe

    Medlem
    21 januari, 2000 vid 23:19

    Frågan är väl om man behöver sluta?? Allt är förstås beroende av vad man har för beklädnad. Jag har hållt igång hela vintern med en torrdräkt, 6mm dojor, huva och handskar med öppen handflata. Det som påverkar mest tycker jag är lufttemperaturen. Som grundregel här på västkusten kan man väl säga att vid sydlig/sydvästlig vind så blir det oftast milt väder medans Nordlig/nordvästlig vind så blir det snorkallt. Med andra ord så är det påå när feta lågtryck från de Brittiska öarna väller in med friska sydliga vindar…

  • robin

    Medlem
    22 januari, 2000 vid 11:08

    Om du inte har en massa vinterkläder på dig utan bara skor, våtdräkt och gärna huva, kan du sticka ut när det är 8-10 grader i luften utan problem (mindre om det är soligt). Har du bra skor och en någorlunda tät dräkt, eller en shorty under kommer du inte att frysa alls, även om du trillar i en del. Ärligt talat så tycker jag att det jobbigaste med att surfa när det är kallt ute (okej, absolut inte kallväder enligt er hårdingar som är ute nu, men för oss veklingar:-)) är att byta om efteråt, framför allt om det råkar regna…

    /Robin

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing När kommer man att kunna börja…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.