Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing När man hoppar.. Vad är viktigtast…

  • curry

    Medlem
    30 december, 2003 vid 17:15

    skåne är rena paradiset om man jämför med sthlm..

  • loving

    Medlem
    30 december, 2003 vid 19:20

    Låter som man får prova på Habo i sommar låter det som…Visst finns det ett par guldkorn här omkring i blekinge men det är aldrig fel att prova på något nytt…Håll utkik efter en mintgrön buss med vitt tak så är det förmodligen robert o ja.

    Gott nytt år!!

  • anonym-anvandare

    Medlem
    30 december, 2003 vid 20:12

    Ni är hjärtligt välkommna. Alltid kul med nytt rolig fölk. See you in the sun..

    Henke

  • pepa

    Medlem
    30 december, 2003 vid 20:31

    En respuesta a:


    Kant kant och inte att förglömma håll den jävla kanten så länge du bara nånsinnn kann!!!!!!

    Fart är god tvåa ; )

    //Pan

    [/ QUOTE ]

    Aahh fan Pan, inte konstigt att du inte hoppar hogt… smile.gif
    Vi hade de basta lararna i varlden under hela forra vintern i Cabarete, och jag kan utan tvekan saga att det viktigaste ar den sista metern innan du popar av vattenytan. Innan denna metern kan du ga hur mycket downwind du vill men val inom metern sa ar det bara kant som galler. Det absolut viktigaste ar dock nar du kor den meter jamfort med drakens position. Jag har sett dominikaner hoppa hogre och langre an de flesta i Sverige utan att ens fora draken bakom klockan tolv, sa viktigt ar pop-momentet. Ar man aggresiv i sin drakforing och har bra fart behover man inte dra draken langre bak an 12.30-13.00. Popet borde da ligga nagonstans runt 12. Flyg o far.

  • wind_freak

    Medlem
    30 december, 2003 vid 20:43

    Svar till:


    Svar till:


    Kant kant och inte att förglömma håll den jävla kanten så länge du bara nånsinnn kann!!!!!!

    Fart är god tvåa ; )

    //Pan

    [/ QUOTE ]

    Aahh fan Pan, inte konstigt att du inte hoppar hogt… smile.gif
    Vi hade de basta lararna i varlden under hela forra vintern i Cabarete, och jag kan utan tvekan saga att det viktigaste ar den sista metern innan du popar av vattenytan. Innan denna metern kan du ga hur mycket downwind du vill men val inom metern sa ar det bara kant som galler. Det absolut viktigaste ar dock nar du kor den meter jamfort med drakens position. Jag har sett dominikaner hoppa hogre och langre an de flesta i Sverige utan att ens fora draken bakom klockan tolv, sa viktigt ar pop-momentet. Ar man aggresiv i sin drakforing och har bra fart behover man inte dra draken langre bak an 12.30-13.00. Popet borde da ligga nagonstans runt 12. Flyg o far.

    [/ QUOTE ]

    Har jag fattat det rätt om jag tror att förs ska man ta ordentlig fart sedan kanta järnet och dra tillbaka draken till lunch (ca 12) och sist bara trycka ifrån allt vad man kann

    sen ska allt bara vara timat och klart in i minsa detalj????

  • patrikol

    Medlem
    30 december, 2003 vid 21:15

    Tror att det är viss skillnad på Tylösand när det gäller möjligheterna att showa lite för brudarna som det hela handlade om inte riktigt lika många brudar i Habo! Sen är det väl olika vad man gillar för spots, jag är inte tillräckligt duktig för att kunna hoppa över alla ställen som det är 5cm djupt på vilket det är på väldigt många ställen i Habo. Jag gillar när det är minst 50 cm djupt eller mer gärna lite vågor så därför tycker inte jag att Habo är bästa stället här nere men smaken är ju som bekant delad. smile.gif

  • patrikol

    Medlem
    30 december, 2003 vid 21:18

    Är det så himla bra? Ganska nära till både kiosk, husvagnar och träd. Sen att det är trevligt för att det alltid är en massa härliga kiteare där är ju en annan sak.

  • zoolander

    Medlem
    30 december, 2003 vid 21:24

    men där e två stora gräsmattor, var hittar man sådant! secret spot.. launchingen där e ju kanske en åttondel så stor som habo
    sen föredrar jag också vågor.. men man hittar lika fina och stora vågor utanför lomma som i ljunghusen!

  • patrikol

    Medlem
    30 december, 2003 vid 21:30

    Härligt Johan får du visa någon gång var dom finns.

  • zoolander

    Medlem
    30 december, 2003 vid 21:31

    lovar.. men det e to siikret.. eller du har förresten prajvet mejl!

  • patrikol

    Medlem
    30 december, 2003 vid 21:33

    visst det står i profilen!

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing När man hoppar.. Vad är viktigtast…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.