Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport När ska man INTE åka på surftripp i bussen?

  • När ska man INTE åka på surftripp i bussen?

    Publicerad av mattap på 5 februari, 2006 vid 21:24

    Tjena!

    Sitter å planerar lite på en surfresa med bussen i europa, funderar lite på sardinien, italien, kanske spanien, frankrike osv..men men det är ett senare problem. Frågan nu är när man inte ska åka?

    Dvs när har alla europer sina lov?
    När är det för mkt folk och när är det för varmt? Kan nog bli lite svettigt i min konservburk!

    Tacksam för svar!

    //Mats

    tabi svarade 18 år, 3 månader sedan 6 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • judo-freddan

    Medlem
    5 februari, 2006 vid 21:51
    MattaP wrote:
    Tjena!

    Sitter å planerar lite på en surfresa med bussen i europa, funderar lite på sardinien, italien, kanske spanien, frankrike osv..men men det är ett senare problem. Frågan nu är när man inte ska åka?

    Dvs när har alla europer sina lov?
    När är det för mkt folk och när är det för varmt? Kan nog bli lite svettigt i min konservburk!

    Tacksam för svar!

    //Mats

    Augusti är sämsta månaden. Länderna kring medelhavet har sina semestrar då och det är steeekhett.

    Men hett blir det ju annars också. Köp en sån FIAMMA-taklucka med turbofläkt i som Getwet har. Gött på framförallt morgonen då det gassar på.

  • mag

    Medlem
    6 februari, 2006 vid 19:56

    Har du inte AC ska du nog skippa juli och början av september också. Sardinien har väl fin vind på hösten har jag för mig. Gött att komma dit i oktober när det börjar bli kallt hemma och vattnet fortfarande är varmt i Medelhavet.

    /Magnus

  • petter

    Medlem
    7 februari, 2006 vid 16:03

    Åk så fort du bara kan och stanna så länge pengarna räcker, har man tid och pengar så ska man ALLTID åka på surftripp i bussen!

    /gammal, bitter och trött på jobbet…

  • calle

    Medlem
    7 februari, 2006 vid 16:25

    Såja, Petter deppa inte ihop! Snart är det vår.
    / Calle

  • tabi

    Medlem
    7 februari, 2006 vid 20:13

    Håller med Petter där, bara du kommer iväg så blir det grymt!
    Även om det är lite varmt på morgonen och lite mycket folk ibland, men då får du bara packa och åka vidare till nästa ställe… Svårare än så behöver det inte va?

    I Frankrike i juli/sug kunde det va lite varmt i bussen på mornarna, men man får se det från den ljusa sidan, ingen idé att ligga o dra sig, ut o surfa e det man ska göra =)

    /Tobbe som oxå är trött på vardagslivet och längtar efter nästa Europatrip!

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Resor & Transport När ska man INTE åka på surftripp i bussen?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.