Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing när ska man sälja sin utrustning?

  • när ska man sälja sin utrustning?

    Publicerad av mattias800 på 6 juni, 2012 vid 20:07

    Hej!

    Jag köpte en utrustning för några år sedan i hopp om att lära mig surfa. Fick tag på fel utrustning och tänkte försöka sälja det, när ska man lägga ut det, nu eller till hösten när det börjar blåsa lite mer?

    Bräda 101 liter segel ett 5,7 och ett 6,5 komplett utrustning.

    mattias800 svarade 11 år, 11 månader sedan 7 Medlemmar · 12 Svar
  • 12 Svar
  • bicless

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 20:28

    Nu, du har ju inget att förlora på att testa tidigare och de är fler som surfar sonmartid än på hösten. Men om du har för liten bräda har du inte gett sporten en chans, kan du inte försöka byta till större och testa på riktigt.

  • mattias800

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 20:45

    Min tanke är att sälja denna och kanske köra till lomma och hyra för att prova på, eller försöka leta upp en ny fast som är mer lämpad för amatörer. Jag provade att surfa för ca 20 år sedan och då kunde jag åka iväg inte fort men jag flyttade mig framåt, problemet var att vända fick alltid simma runt med brädan men kul var det, jag har inte gett upp mina tankar på att lära mig surfa.

  • dude

    Medlem
    6 juni, 2012 vid 20:51

    Om du undrar hur mycket du kan få för dina grejer så kan du ju alltid höra dig för här. Det kan vara svårt att veta vad man kan få för olika grejer! Från att lätt snabbt få det sålt till att gå ut högt och hoppas på att någon letar efter just det du har. men lägger man sig för högt så får man det aldrig sålt. Som sagt, det är bara att höra sig för!

  • mattias800

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 05:48

    Brädan är en tiga freeride 101 l den är från ca 2000, två segel5,7 och ett 6,5 komplett med mast och bom. Vad är ett rimligt pris för detta?

  • dude

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 06:59

    Bredd och längd på brädan behövs för att sätta pris på den. Även bilder skulle vara till stor hjälp, annars är det väldigt svårt att veta alls vad det är.

  • dr-masse

    Medlem
    7 juni, 2012 vid 07:03

    Struntar i bilder och skjuter från höften – runt tretusen plus/minus en femhundring för hela paketet.

    Som alltid, fler potentiella köpare ger högre pris. Och man skall alltid sälja så fort tanken “jag vill nog sälja det här” dyker upp, lönar sig väldigt sällan att vänta.

  • mahi

    Medlem
    8 juni, 2012 vid 06:20

    Allt för många köper fel förstaprylar. Med rätt grejer och förhållanden kan alla (nästan) lära sig surfa från punkt A till punkt B efter 2 dagar.

  • alexasu

    Medlem
    11 juni, 2012 vid 09:44

    Mitt tips är att behålla seglena och bara sälja brädan! 5.7 och 6.5 är bra segel för sommaren i skåne, så kan du komplettera med ett 5.0 till hösten.
    Vi har massa nybörjarbrädor och till och med ett par freerides i olika storlekar på klubben i Lomma, så du kan komma hit och testa ett par olika brädor och känna efter vilken storlek du bör lägga dig på när du letar eget.

  • mattias800

    Medlem
    11 juni, 2012 vid 10:17

    jag var nere i lomma för ett par veckor sedan, var håller ni till idag? Jag var nere vid stranden där de har byggt alla nya bostäder men kunde inte se någon aktivitet.

    Mattias

  • svensson61

    Medlem
    11 juni, 2012 vid 12:20

    Hejsan,

    Du går norrut längs stranden eller på stigen genom skogen från de nybyggda husen så kommer du till de nybyggda surfklubben. Den ligger nu på gamla Lomma Camping.

    Lennart

  • alexasu

    Medlem
    12 juni, 2012 vid 08:33

    Precis som Lennart sa är det bara att gå 300 m längre norrut så hittar du det.
    Kommer du med bil kan du följa denna kartan: https://maps.google.se/maps/ms?msa=0&msid=201753331124068258615.0004c0b34796daafe9af3&hl=sv&ie=UTF8&t=m&ll=55.681456,13.059633&spn=0.004234,0.00912&z=16&source=embed
    Vill du vara säker på att någon är där, ifall du vill hyra en bräda, ring, messa eller maila: 0738-397470 lommavindsurfing@gmail.com.

  • mattias800

    Medlem
    12 juni, 2012 vid 11:41

    Tack för hjälpen jag kommer ner i sommar.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing när ska man sälja sin utrustning?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.