Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Närlunda i morgon?

  • _frippe_

    Medlem
    25 november, 2011 vid 16:59

    Jag kommer troligen köra där på em. Kommer dit någon gång efter tolv.

  • electric

    Medlem
    25 november, 2011 vid 17:01

    Vi i Södertälje satsar nog hellre på mer närbelägna Farstanäs – om det blir av; vilket är lite osäkert: det ska ju vara ganska kallt.

    Däremot söndag känns ju mer realistiskt ur temperatursynpunkt (10 grader?) så då blir det nästan helt säkert av att köra.

    Vi var f ö tre pers idag vid Farstanäs. Med tanke på att det var 13 m/s ute vid Landsort hade vi väl förväntat oss mer vind där, men med planing 70% av de 1.5 timmar vi var ute så är vi ändå rätt nöjda. Körde 6.2-7.0 kvm med 104-111 l brädor.

    /Lars

  • bjornen

    Medlem
    25 november, 2011 vid 17:15

    Märkligt vilken skillnad det kan vara. Dalarö levererade säkert 12-13ms i medel. Det seglades typ 4,7 vågsegel och jag hade fullt flås i 6,2 race 🙂

  • irieman

    Medlem
    25 november, 2011 vid 18:02

    Jäpp, körde överriggad 4.7 på slutet på Dalarö idag, skoj! Imorgon blir det väl Torö eller Närlunda om jag kommer iväg. Det var jäkligt kallt idag så handskar är tyvärr ett måste i alla fall nästan ett måste.

  • henryk

    Medlem
    26 november, 2011 vid 15:02

    Sol, helt ok temp – trevligt på Närlunda idag 🙂

  • electric

    Medlem
    26 november, 2011 vid 17:06

    Kul att Närlunda funkade! Jag funderade först lite på att dra dit men valde till sist Farstanäs – och fick en helt OK dag. Märkligt nog frös man inte, trots bara 5 grader i luften. Men solen gjorde väl sitt till. (Dock bara 6 grader i vattnet, så det undvek man gärna …). Vi var två pers, körde 6.0 resp 6.2.

    /Lars

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Närlunda i morgon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.