• Närlunda

    Publicerad av larry på 9 juni, 2008 vid 14:11

    Någon mer som funderar på plattvattensegling på Närlunda, Ekerö, i morgon Tisdag?

    Jag har inte bestämt om jag ska köra där eller på Torö, men det lutar åt Närlunda.

    //L

    jazzare svarade 15 år, 11 månader sedan 10 Medlemmar · 14 Svar
  • 14 Svar
  • svenne

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 15:22

    Närlunda på kvällen, ända in i kaklet!

  • cedvar

    Medlem
    9 juni, 2008 vid 20:11

    Jag planerar att finnas på plats 1230-1630.
    Från ca 2000 kör jag i älvnäs (vid älvnäsvägen 85).
    /// Christer

  • mahi

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 07:34

    Vad är det för riktningar som gäller för Närlunda?

  • larry

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 07:38
    mahi;473813 wrote:
    Vad är det för riktningar som gäller för Närlunda?

    Rak V är bäst, men det funkar bra mellan VSV och VNV.
    SV är också seglingsbart men inte optimalt.

    //L

  • larry

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 09:52

    Fick en rapport om 5.3 vind på Närlunda, Ekerö, nu kl 11:45.

    Fick även en rapport från Torö för den som är intresserad. 5.3 vind, men inga vågor ännu.

    Jag ska bara stöka undan det sista på jobbet, sen drar jag till Närlunda.

    //L

  • svenne

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 10:02

    Japp, jobbar också undan det sista sen blire Närlunda.

  • phu

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 12:21

    Nu drar jag också mot Närlunda, är där inom en timme

  • gifvars

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 13:46

    Tjena.

    Tjaaaa… enligt hörsägen men ändå tillförlitliga källor så “går det av” i Närlunda, för den som inte gissat det redan.

    Få se nuuuu… det där papperet ska ligga på den sidan av skrivbordet sa chefen tror jag… gäääsp.

    -JG

  • svenne

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 21:30

    JÄVLAR vilken rolig eftermiddag!!!

    Kom loss alldeles för sent från jobbet, kör järnet ut och är på plats strax efter fyra. Men i början var allt bara bökigt, det kändes verkligen som en evighet sen jag surfade ordentligt, ihop med grejerna och ut med 4.2 så fort det bara går. Hmm… Gick så där och trots bra drag så var det var svårt att hålla planing mellan vindstråken, så in igen och rigga 5.0. Så där ja. Bra drag åtminstone, men fortfarande bökigt. Ingen balans, inget bra trim, kraschar varenda gipp. Fan!
    Men efter några tillrättaläggningar, bak med linorna, lite mindre nedhal, på med en lite större fena och några repor med högre koncentration så… ….SMACK! det bara funkar och inte en en vurpa på skitlänge, det bara flyter!

    Till slut är jag helt färdig i armarna och måste gå upp och vila, nästan alla har dragit för att glo på nån fotbollsmatch och det är bara några kvar som också packar ihop efter en lång dag. Men fler är på väg ut och till och med på väg tillbaka, så jag vilar en kvart, riggar upp till 5.6 och kör vidare, får till några hopp (grymt fina ramper, mer än 100 meter långa släta vågdalar!) och allt släpper verkligen helt – det bara funkar igen!
    Så tack Närlunda för en grym dag, och när solen gick ner var det bara jag, Iriemannen och Cedvar kvar. Men jävlar vad roligt vi hade.

    Ibland leker livet! 🙂

  • larry

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 21:47

    Ja ibland leker livet. Det var sol, varmt och blåste 4.7 när jag kom halv två och sen fortsatte det hela tiden jag var där och det verkade fortsätta att blåsa 4.7 när jag lämnade vid sextiden. Dessutom massa polare och andra goa surfare på plats. Extra tack till Hans och Magnus som fíxade ut en hel mastfot till mig när jag havererat.

    Som bonus vinner Sverige mot Grekland.

    Jag börjar nästan tro på den svenska sommaren.

    //L

    gifvars;473887 wrote:
    Få se nuuuu… det där papperet ska ligga på den sidan av skrivbordet sa chefen tror jag… gäääsp.

    -JG

    Roligt skrivet Janne………………………..hoppas du kom ut till slut.

  • marangen

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 22:18

    Aloha! Kan bara instämma. Det var riktigt nice och jävligt ovant att köra 4,7. Var det nån som tog några pics eller var alla upptagna med att segla smått för en gångs skull? /Martin

  • irieman

    Medlem
    10 juni, 2008 vid 22:52

    @Svenne 474001 wrote:

    JÄVLAR vilken rolig eftermiddag!!!

    Kom loss alldeles för sent från jobbet, kör järnet ut och är på plats strax efter fyra. Men i början var allt bara bökigt, det kändes verkligen som en evighet sen jag surfade ordentligt, ihop med grejerna och ut med 4.2 så fort det bara går. Hmm… Gick så där och trots bra drag så var det var svårt att hålla planing mellan vindstråken, så in igen och rigga 5.0. Så där ja. Bra drag åtminstone, men fortfarande bökigt. Ingen balans, inget bra trim, kraschar varenda gipp. Fan!
    Men efter några tillrättaläggningar, bak med linorna, lite mindre nedhal, på med en lite större fena och några repor med högre koncentration så… ….SMACK! det bara funkar och inte en en vurpa på skitlänge, det bara flyter!

    Till slut är jag helt färdig i armarna och måste gå upp och vila, nästan alla har dragit för att glo på nån fotbollsmatch och det är bara några kvar som också packar ihop efter en lång dag. Men fler är på väg ut och till och med på väg tillbaka, så jag vilar en kvart, riggar upp till 5.6 och kör vidare, får till några hopp (grymt fina ramper, mer än 100 meter långa släta vågdalar!) och allt släpper verkligen helt – det bara funkar igen!
    Så tack Närlunda för en grym dag, och när solen gick ner var det bara jag, Iriemannen och Cedvar kvar. Men jävlar vad roligt vi hade.

    Ibland leker livet! 🙂

    Håller med, var riktigt skoj! Äntligen blev det surfat! Drog iväg sent efter barnkalas och var inte där förrns ca 19.30 nå’n gång, men det var det värt! Riggade 6.2 men i byarna hade jag behövt 4.7! Vinden bara fortsatte pumpa!

    Till råga på allt så precis när jag kommer hem igen så hör jag ett vrål från grannarna, kom in i matchen precis lagom till Sveriges första mål!

    Irie Man

  • malteaserr

    Medlem
    11 juni, 2008 vid 23:42

    nån som tog bilder?

  • jazzare

    Medlem
    12 juni, 2008 vid 20:04

    Håller med om skön dag på Mälaren, den bjöd på riktigt bra vind.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.