Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nasaskärm till vinterkiting?

• Nasaskärm till vinterkiting?

Publicerad av martin på 11 februari, 2003 vid 09:03

Jag har funderat på att komplettera min Slingshot Fuel med en billig foil för att slippa slita på den när man kör på tex dålig is. Det finns en billig foil som heter HQ Nasa Power Wing (NPW 9) och kostar ca 1200 spänn för en 7 kvm inklusive bom och linor i danmark. Den ser ju klart udda ut, men man har ju inte så höga krav när man kör på snö. Höjdtagning är ju inte direkt svårt med skidor tex. Är det någon som har testat något liknande?

http://www.five-forty.co.uk/NPW.htm

anonym-anvandare svarade 22 år, 3 månader sedan 2 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • anonym-anvandare

Medlem
    11 februari, 2003 vid 10:36

Är en ägare av 2 såna skärmar. Har bara kört skridskor med dessa, men det funkar skitbra. Det är ett helvete när man får trassel, kan ta några timmar att reda ut, men så länge man håller den i luften så är det inga problem. Den är ingen rolig att köra med i byiga vindar, då den har en tendens att ”vika in” sig. Köpte mina från kitepower.se.

//P

• anonym-anvandare

Medlem
    11 februari, 2003 vid 11:38

Jag kommer ta hem WallendAir foil/land kites från sydafrika finns alla storlekar från 1,2 m2 till typ 10 m2.

Det blir nog bra mycket dyrare än 1200 för motsvarande en 7:a men kvaliten är topp och kitsen flyger gudar. Några killar i stockholm håller på att utvärdera dessa på snö nu innan jag/vi kör igång.

Maila mig på jonas.malmsten@transit.se om du är intresserad av mer info.

/Jonas

• anonym-anvandare

Medlem
    11 februari, 2003 vid 21:44

Ska du bara åka fungerar npw5/9 bra, har du tänkt hoppa köp en annan kite, eller kör med den du har.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?
PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

PNFPB Install PWA using share icon

Installera Surfzone appen genom att använda funktionen "Lägg till på hemskärmen" i Webbläsaren. På din iPhone/iPad, klicka på "dela" ikonen i webbläsaren och välj "Lägg till på hemskärmen".

Surfzones app (PWA) har installerats.

Push notification permission blocked in browser settings. Reset the notification settings for website/PWA

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nasaskärm till vinterkiting?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.