Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Näsby park idag onsdag?

• Näsby park idag onsdag?

Publicerad av phu på 23 oktober, 2002 vid 08:55

Någon som tänkt ge sig ut vid Näsby Park på em idag (onsdag), eller kanske har något bättre förslag på ställe norr om stan? Har inte varit ute på allför länge så jag är himla sugen nu när det blåser. Känns dock inte så kul om man är ensam i det kalla vattnet..

calle_b svarade 21 år, 12 månader sedan 6 Medlemmar · 10 Svar
  • 10 Svar
  • tabi

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 09:08

on det e nordligt funkar sticklinge på lidingö toppen! det e på andra sidan från näsby park! bra jävla vågigt senaste gången jag körde..! inte så att det va frågan om nån vågriding, de va mest ivägen bara! mad.gif
    Ska dock inte ut tror jag eftersom jag inte kan fixa skjuts dit eller så..! frown.gif funkar typ bara i norlig vind…! lite ost kanske..!

Tobban

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 09:11

Jag kommer vara där från 1230 tills det blir mörkt. Idag blir det åka av!

• surfskutt

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 09:23

Kommer jag med efter 14.00 om ja inte fryser fast.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 10:34

Jag kommer dit vid 15.30-tiden. Kul att det blir fler där!!!

• calle_b

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 10:50

Vi kommer nu så fort busskräket hoppar igång!

Tjoppp

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 15:37

Jag seglade fem timmar idag där nere. Det var grymt bra. 11 m/s i byarna och 8-9 annars. Stora vågor ett tag, riktigt kul faktiskt.

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 18:49

Var riktigt schysst drag idag! Kom tyvärr lite sent så det blev mörkt men vad gör det när man har fullt ös med 6.0. Det var faktiskt varmare än vad jag trodde det skulle vara. Körde med 5/3mm våtdräkt, 3mm skor och vanliga surfhandskar. Efter typ en halvtimma i bäckmöker, fullplaning och kyla tvingades vi ge upp p g a brist på vinterhandskar. Het tips till er som ska till Näsa äng nåt mer denna säsong! Skaffa rejäla (gärna täta) surfhandskar och en kraftig pannlampa (brygglampan funkar bara som riktmärke).

• anders_hoffman

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 19:15

Hur kommer man till näsbypark från lidingö, färdbeskrivning tack! smile.gif

• anonym-anvandare

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 19:38

Åk på Norrtälevägen, ta av vid Roslagsnäsby (Shellmack) avfarten, ta första vänster mot Näsby Park, kör rakt fram tills du kommer fram till Näsby Parks centrum, sen fortsätter du rakt fram i en korsning ocg då ser du vattnet. Med andra ord väldigt enkelt att hitta, kör bara rakt fram tills du når vattnet. Enklast är väl att använda karta om du fortfarande är osäker.

• calle_b

Medlem
    23 oktober, 2002 vid 19:55

Lite skit-byigt uppe vid “barracuda/djursholm” men bra ös i 5.8:an och våg brädan… smile.gif

Dock kramp efter 3 minuter men lite vila och av med skit-hanskarna så blev det bra.

Ha d gott

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Näsby park idag onsdag?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.