Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nävekvarn/Bråviken idag, Någon?

  • Nävekvarn/Bråviken idag, Någon?

    Publicerad av goose på 20 september, 2006 vid 07:01

    Någon som tänkt köra Nävekvarn idag eller någon annanstans på Bråviken. Kan bli bra idag med tanke på den friska västvinden!

    goose svarade 17 år, 7 månader sedan 4 Medlemmar · 8 Svar
  • 8 Svar
  • goose

    Medlem
    20 september, 2006 vid 15:52

    Rapport från Bråviken/Nävekvarn:

    Väst 11-14 m/s, höga, rullande och brytande vågor, bra back-side ridning, sol och värme.

    Var var alla?!? Helt solo i perfekta förhållanden, synd att alla missade en perfekt eftermiddag! Körde 4.7 m2 och JP FSW från 13:30 till 16:00 då jag var tvungen att packa ihop. Hoppas det kommer fler nästa gång det pangar på västlig kuling!

  • kesse

    Medlem
    21 september, 2006 vid 15:06

    Vissa måste sköta jobbet.

    Om det var bra i Nävekvarn kan du räkna med dubbelt så bra i Uttervik. Men där kommer ni inte ut, mmuuuuäääääää!

  • Oregistrerad

    Gäst
    21 september, 2006 vid 17:50

    Höge, rullande vågor låter fint! Har precis flyttad till Södertälje och trodde att det inte fanns något roligt ställe på västvindar. Vore kul att testa Bråviken nästa gång det blåser på. Blir det lite vågridning eller?

  • fnassel

    Medlem
    21 september, 2006 vid 20:01

    Som insjösegling fast hyggligt höga vågor!
    Måste dock blåsa för 5.0 eller mindre annars blir inte vågorna tillräckligt branta för att få bra avstamp på.
    Själv missade jag vinden! Mötte Goose på vägen. och vinden dog lagom när jag kom ut. Tråkigt!

    /Gammelsmurfaren

  • wndsrf

    Medlem
    22 september, 2006 vid 06:21

    Brytande vågor i Nyköpingsområdet? Var i Nävekvarn seglade du?

    Uttervik funkar det verkligen?
    /Christian

  • kesse

    Medlem
    22 september, 2006 vid 07:20

    Uttervik är kanon om man har stor freeride eller formula. Vinden lyfter vid bergen och ger typ vacuum. Helt omöjligt för småbrädor att komma ut. Man driver upp på de branta bergen och får ett helvete.
    Ute på vattnet vid farleden är vinden nästan helt jämn. Bra vågor, en del riktigt branta.
    Uttervik är helt klart det bästa stället i Nyköpingstrakten på väst.
    Vid syd och ostliga vindar är det som Vacuumbeach (strandstugeviken).
    Vattnet är öppet och vill man kan man sikta på estland.
    Problemet för alla utom mig är att ni måste bära allt i flera hundra meter för att komma ut pga bommar vid vägen.

  • fnassel

    Medlem
    22 september, 2006 vid 10:23
    WNDSRF wrote:
    Brytande vågor i Nyköpingsområdet? Var i Nävekvarn seglade du?

    Uttervik funkar det verkligen?
    /Christian

    Bryter inte vågorna på alla vatten om vinden är tillräckligt hård?!
    Skämt och sidor, det är som jag nämnde ovan som stt segla på insjö. Dvs inga fina rullande set in mot en strand itan man seglar mitt ute på viken och får leta branta vågor för hopp. Ibland kan man hitta vågor som är OK att rida Backside.
    Personligen tycker jag att Skeppsvik (där vi seglar) är ett av de bästa ställena i Nyköpingstrakten men det kräver ganska mycket vind och helst ren väst!

  • goose

    Medlem
    23 september, 2006 vid 16:02

    Denna gång var det mer att man fick lungna ner brädan så att man inte flög till månen i den grova sjö som det var! Denna gång var det inga problem att köra back-side, det fanns gått om ramper att hoppa på och fett med vågsets att rida på! Kan knappast bli bättre förhållanden i närområdet!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Nävekvarn/Bråviken idag, Någon?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.