Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil pryde RS5

  • Neil pryde RS5

    Publicerad av svartepeter på 30 maj, 2008 vid 06:21

    Är det någon som har haft problem med NP RS5? Jag har ett 6,7 som vid lattan över bommen inne i mastfickan har sömmen släppt så hela nedhalskraft ligger på fel ställe.
    Tips på nån som kan fixa detta på ett bra sätt.
    Peter:confused2:

    appel svarade 15 år, 10 månader sedan 5 Medlemmar · 6 Svar
  • 6 Svar
  • p-malmkvist

    Medlem
    30 maj, 2008 vid 07:59

    Tror jag såg precis det vid fituna då innefickan på ett RS5 7-8 kvm hade spruckit.. Seglet såg helt märkligt ut, nästan som när fel mast används.. Lämna till segelmakare..

  • bollen

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 06:37

    Ok, då har det hänt förut… Min 7.8 en av de senaste… Någon som vet om det gick att fixa hos segelmakare på ett bra sätt och till ett vettigt pris? Iom att det är inuti så antar jag att man få ta isär ganska mycket av seglet?

    /P

  • jester

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 07:17

    Lbj fick ett RS6 fixat med samma problem hos Surfers nya loft. Vet inte kostnaden

  • bollen

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 07:24

    Ok, Jesper jag kollar med dem! Många som varit där verkar vara riktigt nöjda med resultat och pris. Alltid bra att veta att det inte är helt kört…

    /P

  • appel

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 15:07

    Exakt samma fel på mitt nyinköpta 7.2 RS 5, vågrätt reva genom hela mastfickan som ser ut att kunna fortsätta ut utanför mastfickan.

  • appel

    Medlem
    14 juli, 2008 vid 16:28

    Troligen samma fel på mitt nyinköpta begagnade RS 5 7,2. Vågrät reva genom hela mastfickan som stannat vid den lodräta sömmen som håller ihop mastfickan. Upptäcktes första gången jag orkade dra rätt nedhal, puh!
    Gissar på en tusing minst för en riktig lagning.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Slalom, Speed & Racing Neil pryde RS5

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.