Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil Pryde X5 – bara skit?

  • Neil Pryde X5 – bara skit?

    Publicerad av henryk på 14 september, 2003 vid 18:14

    Neil Pryde X5 – bara skit?
    Idag gick min X5 430 mast av under riggning i björkvik. Det blev ingen segling i det jättefina vädret. För 1 månad sen gick X5 490 av på samma sätt, rakt av precis i skarven på bottendelen. Båda är fiffigt nog köpta i tyskland, så det är ju bara att knalla till skidsport och köpa nytt, då reklammationen ju tar ett tag. Den nya X5 490 jag köpte på skidsport sist var också lite skum, passformen var för tight så att delarna gick inte att skjuta ihop helt. Bara att slipa lite tyckte dom på skidsport. Kanhända okej, men hur är det egentligen med kvaliten på NP master. Har någon liknande erfarenheter?
    Har surfat i över 20 år och har aldrig råkat ut får en pajad mast tidigare! (Kanske dags nu, men dyrt blir det)
    Henryk

    anonym-anvandare svarade 20 år, 10 månader sedan 4 Medlemmar · 5 Svar
  • 5 Svar
  • zehlertz

    Medlem
    15 september, 2003 vid 04:33

    Jo master e alldrig kul att köra av…speciellt om man inte ens hunnit ut på vattnet.

    Men d låter ju skumt att du fått problem m alla dina X5:or…

    D enda jag har hört om ev. produktionsfel var några formula-master i våras som d var nåt fel på. Nu kommer jag inte ihåg om det var NP´s master… skisport har inte fått in fler reklamationer på såna master då?

  • docmaboule

    Medlem
    15 september, 2003 vid 05:50

    Hej,

    I also heard the same story regarding the long (520cm) X7 masts when they were first launched on the market: most of them broke the first time you rigged the Neilpryde race sails.

    I never heard anything before concerning the X5 masts…

    DocMaboule

  • anonym-anvandare

    Medlem
    15 september, 2003 vid 13:47

    jävligt viktigt att det inte är en glipa mellan masthalvorna när du drar nedhalet, då går det garanterat åt pipan!

  • henryk

    Medlem
    15 september, 2003 vid 20:15

    Japp, nu har jag vart och inhandlat ny mast, men var tyvärr lite sen ut tiil rasta. Kul att se så mycket folk. Den nya x5 wave masten såg mer förtroendeingivande ut, med en slätare yta. De tidigare hade en ruffare mer fransig yta.
    Det är bara att hoppas att den håller längre än ett år nu, men det är klart, såsmåningom har jag kanske några i reserv om det funkar med reklamationerna….
    Sen det här har hänt kollar jag alltid att det inte finns nån glipa, men hade det berott på det hade den nog pajat i toppdelen. Den första pajade under segling och var helt ihopskjuten vilket syntes när vi bröt isär den på stranden.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    16 september, 2003 vid 06:37

    Jag har också kört av just en sprillans X5-430 i år. Är riktigt besviken. Köpte en X3 i stället. Tycker faktiskt att det fungerar bättre till mitt segel. Och så sparade man ju två lakan.

    En annan NP besvikelse är min den nu ett år begagnade och varsamt använda våtdräkt (Apex 5000 E2) som har så många hål att man snart kan använda den som fiskenät i stället. Har sett att årets NP våtdräkter har dubbelnylon för slitstyrka. Trots detta hävdar man från återförsäljaren att det inte är något problem med de gamla vid garantiärenden. Dåligt!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil Pryde X5 – bara skit?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.