Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil Pryde x9

  • Neil Pryde x9

    Publicerad av klint på 6 april, 2006 vid 08:41

    Går och funderar på en ny kolbom och har en 200-250 x9 bom i tankarna, dyrast på marknaden men har fått för mig att man får en grymt solid bom som är näst intill omöjlig att knäcka. Har kollat runt en del på olika forum och kommit fram till att få bommar kan mäta sig med x9, eller.. ? Därför undrar jag nu om någon av våra svenska seglare har erfarenhet av denna och vad ni i så fall tycker. På mina spots (näset, klagshamn, lomma mm) kör i stort sett ingen med x9, men utomlands verkar den vara populär. Vad tror ni, hur många ex av bommen säljs i sverige per år och finns det överhuvud taget marknad för en bom som går lös på runt 7000 kr… Har sedan tidigare en chinook kolbom 170-230 från 2005 som är helt ok.

    estrella svarade 18 år, 2 månader sedan 4 Medlemmar · 3 Svar
  • 3 Svar
  • hankloose

    Medlem
    6 april, 2006 vid 09:24

    Kolla med keppler!

    Jag köpte två lätt begangnade x9 bommar för 5000 spänn sen sålde jag dom andra för 3500:- så för 1500 spänn fick jag bommar som tillsamans hade kostat 12 papp

  • getwet

    Medlem
    6 april, 2006 vid 17:55

    Har iofs inte X9 men föregångaren, två stycken plus en som numera är borta.
    Det är bra grejer, djävligt bra grejer. Mina är också uppkittade med Streamlines bombeslag fram, sitter som en slalompjäxa. Värre har jag aldrig kännt, men vill också ha det grymt styvt. Fick känna på Norths värstingar för någon helg sedan och jag skulle nog vilja påstå att den inte kändes lika styv, men det kan vara fel uppfattat av mig. Det är svårt när inte bägge bommarna är bredvid varandra.
    Jag tycker att en X9 är värd sitt pris, men enbart om man behöver den prestandan.

    Kanske man kan få ännu värre bommar typ Gulftech eller något för ett par tusingar till……Minns mycket väl när Per Svanberg tog hem en Gulftech för Formula…12000kr!

  • estrella

    Medlem
    7 april, 2006 vid 16:16

    Har kört ett par säsonger nu med x9 mast och bom. Masterna funkar kanon, bom, inte riktigt lika bra! En del småfel, förlängningslåsningarna går sönder och greppet lossnar. 2005 fixade man till låsningarna men greppet var fortfarande kass. Hoppas att man lyckats åtgärda detta till 2006!

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Neil Pryde x9

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.