Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nej, det får nog bli att köra lite boots igen!

  • neven

    Medlem
    15 april, 2011 vid 12:10
    Quote:
    Någon som kört lite olika boots och kan bekräfta att Synergy eller någon annan modell är väldigt lätta och bra så Gadget kan gå över till den mörka sidan igen?

    Japp, jag har kört Synergy ett tag nu och kan bekräfta att dom är löjligt lätta. Personligen tycker jag att årets är riktigt sköna och lagom mjuk-styva.

  • anders-2

    Medlem
    15 april, 2011 vid 14:38

    Jag hade tänkt köpa mig ett par Ronix One! de skall vell vara en av de bästa just nu!

  • pepa

    Medlem
    15 april, 2011 vid 16:45
    anders:.;652605 wrote:
    Jag hade tänkt köpa mig ett par Ronix One! de skall vell vara en av de bästa just nu!

    Haha ja den är juste. Men prova, kanske inte är en av de bästa för just dig.

  • gadget

    Medlem
    15 april, 2011 vid 17:26
    hengo;652583 wrote:
    …Byta mot piclocs? 🙂

    Jag väntar fortfarande på mina! :O(
    Lutar starkt åt synergy känner jag.

  • jakobb

    Medlem
    15 april, 2011 vid 17:41

    tycker du ska satsa på synergy faktiskt. Fixade ett par nu och de är så mycket lättare än mina escalades. stört dyra dock

  • dadil

    Medlem
    17 april, 2011 vid 08:14

    Jag har ju redan gjort det. De är svinlätta och ffa CT varianten är fina fisken!

  • above_the_law

    Medlem
    17 april, 2011 vid 08:32
    dadil;652751 wrote:
    Jag har ju redan gjort det. De är svinlätta och ffa CT varianten är fina fisken!

    Grattis i s f:-)!
    Har i o f s bara jämfört dom med mina Ronix One, men tycker dom kändes snarlika fast med mycket enklare snörningssystem, eller i a f ett som håller ett tag och inte har massa stor tunga klumpar ändarna på snörlooparna!
    http://www.nocomply.se/2010—bindingar/8598-2011-synergy-ct-binding.html
    Har älskat mina Ronix One vad gäller passform, vikt och lagom styva mm, men stört mig enormt på det onödigt invecklade systemet för att fästa övre snörningens plastklump-hantag, som dessutom gick sönder rätt omgående (den lilla plast plattan som ska hålla den på plats):-(

  • gadget

    Medlem
    17 april, 2011 vid 09:14

    Ska man sen ha “öppen eller stängd tå”???
    Jag ska bara kajta med dem!

  • pepa

    Medlem
    17 april, 2011 vid 09:52

    Stängd stängd stängd. Vaaaaarmt och skönt! Lite finare kontroll också. Inga nackdelar.

  • gadget

    Medlem
    17 april, 2011 vid 19:29
    Pepä;652760 wrote:
    Stängd stängd stängd. Vaaaaarmt och skönt! Lite finare kontroll också. Inga nackdelar.

    Ajajaj, det blev med öppen.
    Ett par begagnade Synergy, tack Kalle!
    Det duger att börja/testa igen med. 🙂
    Tack för alla råd och tips!

  • pepa

    Medlem
    17 april, 2011 vid 21:05

    Bara två nackdelar (se ovan) med öppna så ingen fara. Kör inte med leash bara så du får nio tår, som kungen.

  • gadget

    Medlem
    18 april, 2011 vid 04:32
    Pepä;652807 wrote:
    Bara två nackdelar (se ovan) med öppna så ingen fara. Kör inte med leash bara så du får nio tår, som kungen.

    Va, måste jag plocka bort min boardleash också???

  • pepa

    Medlem
    18 april, 2011 vid 07:05

    Haha fråga Martin Ekström!

  • above_the_law

    Medlem
    18 april, 2011 vid 07:50
    Gadget;652791 wrote:
    Ajajaj, det blev med öppen.
    Ett par begagnade Synergy, tack Kalle!
    Det duger att börja/testa igen med. 🙂
    Tack för alla råd och tips!

    Skaffa ett par 2 eller max 3 mm våtsockor så är det ju inget större problem.
    Tips: Dra på ett lager Liquisol på “trampdynorna” så håller dom dessutom mer än dubbelt så länge, för dom slits när man går med kite på stranden till brädan.

  • rydstrom

    Medlem
    18 april, 2011 vid 17:32

    kan man köra sånna bindningar på vågisen oxå?

Sida 2 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Konfen Kitesurfing Nej, det får nog bli att köra lite boots igen!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.