Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NeoprenLim som funkar??

  • NeoprenLim som funkar??

    Publicerad av anonym-anvandare på 26 september, 2001 vid 09:17

    Nån som vet nåt bra sätt att laga en sprucken söm.
    Det är hål rakt igenom ca 3cm långt, på en ett år gammal torrdräkt(Niel pryde).
    Kanske måste förstärka med sömtape eller?

    anonym-anvandare svarade 22 år, 6 månader sedan 10 Medlemmar · 20 Svar
  • 20 Svar
  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 09:28

    I dykarbutiker finns ett lim i en liten svart tub. Kostar 35 kr.
    Först lägger du på lim en gång på båda ytorna låter det torka.
    Sen lägger du på en gång till. Låter det torka till lite. Sen fogar du bara.
    Detta lim är outstanding. Går garanterat inte upp. Är elastiskt. Är svart och snyggt. Lagninigen blir kanon. Det ändra limmet som surfbutiker säljer är kass.
    Tyvärr ligger mitt lim i bilen så jag vet inte vad det heter men det kan jag återkomma om senare.
    Detta lim är det enda som fungerar kanon. Har till och med varit med om att laga ett ben på en NP dräkt som gick av när en surfare körde benet rakt igenom när han hade bråttom. Och ett år senare så håller det ännu.
    Vet ej vad du bor men i Kalmar köper du limmet i dykbutiken i äventyrsbadet.

  • brattberg

    Medlem
    26 september, 2001 vid 11:03

    allt som är tillräckligt starkt för att hårdrockssniffas fungerar. ta tunnelbanan till odenplan och gå runt lite i vad som verkar vara små gröna oaser. dessa är egentligen inte små oaser med parkbänkar, det är tillhåll för riktiga hård “horse”-are. ta tag i någon som går runt och flinar och ser allmänt lycklig ut och fråga om han är hög på lim eller “horse”. upprepa proceduren tills du fått tag på en äkta hard-core limsniffare och fråga vad han kör på och vart han snott limmet. På så vis gör du två flugor på smällen, dels får du inköpsstället, dels får du reda på att det är tillräckligt starkt. dessutom kan din fredagskväll vara räddad då du själv kan sniffa upp resten av tuben.

  • oscar

    Medlem
    26 september, 2001 vid 15:01

    Liquisole finns på typ Ica Maxi Järnhandlare eller naturcompaniet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 15:02

    tycker jag fungerar mycket bra. Brukar laga mina dräkter med en bit av en gammal sönderklippt dräkt och vanligt kontaktlim. OK, det blir inte en estetiskt proffessionell lagning men va fan, bara det slutar läcka. Håller forever och limmet kan man ju använda till annat också.

    /Rob

  • johansson

    Medlem
    26 september, 2001 vid 16:59

    Jag köpte en burk lim hos en dykfirma (100kr)och sydde ihop sprickan ca 10cm och strök på limmet sen och det verkar helt okej.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    26 september, 2001 vid 21:57

    Ingen som anmärker på stavningen denna gång?

    (Just kidding, pay no attention to this comment!)

  • anonym-anvandare

    Medlem
    27 september, 2001 vid 06:00

    Vad är det för fel på HB och multivitamin?????????????
    Klart man kan inte limma dräkten med det.

  • aspen

    Medlem
    27 september, 2001 vid 08:12

    Min erfarenhet av Liquisole är att hålet blir lagat och håller men att det spricker runt om lagningen för att fogen är för styv. Bättre är det svarta neoprenlim som finns på dykbutiker. Aquata hette den smörja jag köpte på dykbutiken i Uppsala. Kan rekommenderas

  • oscar

    Medlem
    27 september, 2001 vid 11:30

    kan hålla med där litegrann faktiskt. Ska testa det där neolimmet.

  • wisco

    Medlem
    27 september, 2001 vid 15:07

    RIGO neoprene glue, som man köper i surfbutikerna, funkar helt ok OM MAN FÖLJER INSTRUKTIONERNA. Har lagat min dräkt med sånt nu och det håller bra, men jag har aldrig provat det där svarta gojset som nån rekomenderade i nåt inlägg, verkar bra…

  • pher

    Medlem
    27 september, 2001 vid 15:49

    AQUA GLUE, köpt i dykbutik, ca 99 pix.
    Mina lagningar håller än…

    High Quality Neoprene Cement/Adhesive står det även på tuben.

    \Pher

  • anonym-anvandare

    Medlem
    28 september, 2001 vid 17:08

    Limma först, sen några varv med björntråd.
    Det brukar göra jobbet.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2001 vid 08:53

    jag har prövat det men det var helt värdelöst, helt omöjligt att få dit, men det kanske berodde på att det var gammalt?

  • fredrik-plantin

    Medlem
    29 september, 2001 vid 13:22

    kolla din lokala dykaffär .. de fixar biffen

  • anonym-anvandare

    Medlem
    29 september, 2001 vid 13:32

    Sikaflex funkar bra finns i båttillbehörs affärer.

Sida 1 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NeoprenLim som funkar??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.