Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NeoprenLim som funkar??

  • aerial-arnie

    Medlem
    29 september, 2001 vid 19:01

    du

    jag har precis lagat 1001 hål i min våtdräckt med liquisol, imorgon får jag testa det men det ser mycket bra ut. Innan hadde jag riktig neoprene lim men den håll inte så längen även om det var jätte snab/smidig o elastiskt! Jag åter kommer imorgon!

    holländare, som har blivit local på lomma stranden, kallat oftast för den “snurrande” holländare

  • mag

    Medlem
    1 oktober, 2001 vid 19:57

    har lagat med detta lim i 15 år. Sätt lite tejp ovanpå lagningen så att inte allt limmas ihop. Hela revor kan sys och sedan limmas eller tejpa ihop revan på ena sidan och fyll därefter ut med lim, ev flera gånger. Akta kläderna då det är grymt kletigt och inte går bort. och tänk på att det inte är helt lämpligt att andas in.
    /Magnus

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 08:08

    liquisole håller hur bra som helst, nackdelen är att det är för styvt så neoprenet kan gå upp precis brevid lagningen..

  • wisco

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 15:14

    kan hända, men det stämmer att det är lite pilligt att få dit, men när man väl lyckats så håller det. ett annat problem är att “spillet” som hamnar lite utanför blir så jävla fult efter ett tag…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    2 oktober, 2001 vid 15:49

    Nått som oxså funkar är lagningssatsen till cykelslangar, men limmet bör vara hyffsat fräscht.
    Sikaflex är kanon o täta igen sönderslitna våtskor, även stora hål, typ finger storlek, men man kan behöva kleta på i ett par omgångar för det kan spricka om det är för tunnt.
    /Matsson

Sida 2 av 2

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing NeoprenLim som funkar??

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.