• maglu

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 06:53

    Var där i början på sept för 3 år sedan. Mysigt ställe, men blåste ohyggligt lite. Kom lite vindpustar någon eftermiddag och såg en eller 2 kites på avstånd. Sälv sökte jag vindsurfuthyrning, och skulle finnas i grannbyn…låg en sunkig åttitalspråm fastlåst på stranden…det var allt.

    Det blev Tarifa för surf…

  • bohm

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 08:48

    Hehe, det är nog den pråmen som jag hyrde… Blåste knappt nåt, de dagarna jag var där heller. Jag drog också till Tarifa

  • fox

    Medlem
    26 mars, 2012 vid 15:32

    Åk till Almuñécar ca: 2 mil österut där finns ett riktigt bra spot (La Ponderosa) när vinden är ok, vilket den faktiskt är rätt ofta! Ligger just nedanför Club Nautico vid playan nästan mitt i stan. Vissa dagar riktigt fina vågor också! Tyvärr kan väl i augusti det vara rätt mycket folk på playan och även rätt tufft att hitta parkering.

  • mattsson-andreas

    Medlem
    27 mars, 2012 vid 19:03

    Hej, har själv hus mellan Almunecar och La Herradura i Marina Del Este (15 minuter från Nerja) och det finns rätt så bra stränder att köra på. Mycket folk dock i augusti, så det gäller att du har koll på grejerna. Blåser på ganska bra ibland när middagsbrisen kommer. Finns även ett vågsurfingställe vid Maro som ligger 5 minuter ost om Nerja.
    Tarifa är ju outstanding men det är ju en bit från Nerja.

  • eketeket

    Medlem
    2 april, 2012 vid 17:40

    hm då är man ju där igen; kitegrejer eller vågsurfbräda? frågan är ju om det är ok att köra kite där du skriver mitt i högsemestern (ja, jag har koll på grejerna).

  • mattsson-andreas

    Medlem
    2 april, 2012 vid 19:28

    Inte lätt det där, men La Ponderosa är en hyffsat lång strand så där brukar finnas plats. En hel del locals kör både vindsurfing och kite, när det blåser på…och turisterna går i stan.

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.