Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Ngn som ska köra runt funäsdalen under jul och nyår?

  • Ngn som ska köra runt funäsdalen under jul och nyår?

    Publicerad av kallle på 22 november, 2007 vid 21:41

    Funäsdalen, Flatruet, Ramundberget, Bruksvallarna, Ljusnedal, Tännäs, Tänndalen?

    Kan va kul å stråla samman!?

    cortex svarade 15 år, 3 månader sedan 16 Medlemmar · 40 Svar
  • 40 Svar
  • fesen

    Medlem
    22 november, 2007 vid 22:12

    Har någon en lämplig sovplats över så är det inte alls omöjligt att jag kommer upp. 🙂

  • kitemaster

    Medlem
    23 november, 2007 vid 20:36

    Du är bara en timme från Vemdalen och jag vet att de som jobbar på Kitecentret kommer köra varje dag med vind över jul/nyår (antagligen varje dag alltså).
    Kolla hemsidan för kontaktinfo. http://www.vemdalenskitecenter.se

  • brom

    Medlem
    23 november, 2007 vid 21:31

    Har precis fixat stuga där hela vecka 1 så jag är på om du är kvar då.
    Är själv kitare bland ett gäng pistsnubbar/snubbor så jag behöver
    sällskap :santa:

  • kallle

    Medlem
    24 november, 2007 vid 10:10

    Har lite tight med sovplatser tyvärr och åker hem den 2/1……..
    Vemdalen it is…
    Kör hårt!

  • kallle

    Medlem
    16 december, 2007 vid 11:43

    Hur funkar Funäsdalssjön? Tillräckligt jämna vindar om det blåser bra?

  • jergo

    Medlem
    24 december, 2007 vid 12:41

    Tja!
    Är i Ljusnedal och väntr på att man ska bli frisk och att tomten ska komma. Hade tänkt att köra på Funäsdalssjön idag men förkylningen hindrar lite. Sjön ser tyvärr lite isig ut.Körde lite där förra Påsken och det gick grymt bra. Annars är ju topparna i Tänndalen och Ramundberget super fina.Har ni/du något planera på att ut å åka eller har ni varit ute nått än?? Jag e grymt sugen på att dra ut å åka. Lite senare i år har jag oc en polare planer på å dra på lite längre crosscountry turer här i krokarna (typ Helags).

    God Jul //Johan

  • jergo

    Medlem
    26 december, 2007 vid 14:58

    Så där ja. Va på Funäsdalssjön å körde idag. Väldigt isigt men/och snabbt som f*n… Ingen annan som är i krokarna? Såg ut som att Tänndalssjön är mycket bätttre än Funäsdalssjön i dagsläget. Verkar vara ett tjockt stabilt snötäcke på hela Tänndalssjön. Toppen i Tänndalen hade väldigt lite snö. Svarta fläckar med sten lite här å var. Hoppas på att fjället runt Rumundberget är bättre. Ska nog dit imorron eller övermorron.

  • brom

    Medlem
    30 december, 2007 vid 18:59

    Är i ljusnedal en vecka framåt o tänkt åka endel.
    Imorgon nyårsafton är jag uppe vid ramund o testar om det går
    Åker skoter upp. Hojta om du är ute nånting.
    /Perra

  • milkman

    Medlem
    30 december, 2007 vid 20:12

    Ramundberget kommer inte göra dig besviken. Sjukt fint och med skoter så funkar fan alla vindar därifrån. (utan skoter funkar det också, men du kan åka på en anmarsch på några hundra meter extra ifall det blåser helt fel över Stora Ramundberget (tror den hette så)

  • tim-eriksson

    Medlem
    30 december, 2007 vid 23:32

    Ehm… Åker till vemdalen v.3, weekend. Om vinden tuttat i, finns det möjlighet att testa kite där uppe?

  • milkman

    Medlem
    31 december, 2007 vid 06:27

    Snacka med dessa grabbar: http://www.vemdalenskitecenter.se
    (en massa andra ställen hittar du här: http://www.kiteakademin.se)

  • jergo

    Medlem
    3 januari, 2008 vid 18:31

    Blev d nå scysta åk vid Ramis i helgen då? Jag körde på Ramistoppen förra fredagen. Mycket mer snö där än topparna runt Tänndalen. Åkte skoter från Ljusnedal via Skarvarna till Ramis och det ser kanonbra ut på hela fjället (iaf med tanke på att det bara e januari). Kommer att åka upp lite helger framöver samt Påsk och antagligen 1a Maj. Säg till om ni ska upp i trakterna. Alltid kul med sällskap!

    //Johan Jergelin

  • brom

    Medlem
    6 januari, 2008 vid 19:35

    Åkte uppe på Clastoppen eller vad den nu hette vid ramund i cirkus 5ms, dimmigt men
    riktigt kul en heldag, tog skoter upp. Riktigt bra area och bra med snö, perfekt topografi.

    Var ute en i fredags på funäsdalssjön, bra med vind men lite byigt villket resulterade i ett
    garnnystan på förmiddagen men som vanligt en riktigt bra dag.

  • jergo

    Medlem
    29 januari, 2008 vid 06:01

    I helgen smäller det i Funäsdalsfällen! Någon som är i trakterna och ska ut å åka????

  • jergo

    Medlem
    12 november, 2008 vid 19:07

    Samma sak som förra året… Jag och polarn åker upp innan jul och stannar nog ett tag efter nyår. Fler som är i trakterna och ska upp på fjället och köra??

Sida 1 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Ngn som ska köra runt funäsdalen under jul och nyår?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.