Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Ngn som ska köra runt funäsdalen under jul och nyår?

  • chili_con_arne

    Medlem
    16 januari, 2009 vid 22:40

    Nån som är vid Ramundberget den 28 – 31 jan?

  • flyvan

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 19:42

    Vi organisera fjäll turer och hyr ut Snowkite Ozone 09 serierna i Härjrdalen :blush:
    everyday
    everywhere

    http://www.freeair.altervista.org

  • flyvan

    Medlem
    17 januari, 2009 vid 20:26

    Actually not so much snow in the fjällen (stony :frown: ) and lakes are quite only icy… soon MUST come new snow… a lot of snow we hope.

  • kallle

    Medlem
    27 januari, 2009 vid 16:20

    Laddar nu inför v.15 “påsken” i Funäs. Har beställt fetebra väder och ska köra hårt!!
    Kommer nog vara ett par st som siktar på en tur till Helags :o)

    cortex: ang off topic.. körde KM men axeln gick sönder efter några år :o(

  • flyvan

    Medlem
    29 januari, 2009 vid 10:00

    @Kallle 527587 wrote:

    flyvan: ang off topic.. körde KM men axeln gick sönder efter några år :o(

    Sorry… i don’t have understand …??:confused2: 😀

  • cortex

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 09:01

    @Kallle 527587 wrote:

    flyvan: ang off topic.. körde KM men axeln gick sönder efter några år :o(

    Det var jag som undrade. 😉
    Jag håller också på med KM och högg på din signature, Imi’s ord är ju KM i ett nötskal.
    Axlar och knän ryker till höger och vänster i vårat gäng med. Hittils har jag klarat mig med en del sträckningar och ett lillfinger som inte riktigt går att hålla rakt längre (+ smalben som ser ut som en puckelpist, mängder av feta blåmärken etc, men det är ju helt normalt).

    Kul är det iaf.:laugh:

    On-Topic: Jag kom hem från Ramis i onsdags och nu ligger det iaf lite mer snö uppe på toppen. Det sticker fortfarande upp en hel del baggel men det är iaf körbart. Det blåste *nada* när jag var uppe nu så det blev till att hyra skoter och kolla omgivningarna. Mycket fina kitespots uppe på fjället så om det kommer en halvmeter puder så blir det brutalt bra skulle jag tro.

    /Kaj

  • flyvan

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 10:34

    On-Topic: Jag kom hem från Ramis i onsdags och nu ligger det iaf lite mer snö uppe på toppen. Det sticker fortfarande upp en hel del baggel men det är iaf körbart. Det blåste *nada* när jag var uppe nu så det blev till att hyra skoter och kolla omgivningarna. Mycket fina kitespots uppe på fjället så om det kommer en halvmeter puder så blir det brutalt bra skulle jag tro.

    /Kaj

    ?? There is not much snow? I don’t know where have you been but in all the spots I have been it’s terrible perfect snow… hard under and powder upper… not stones out. We had some very good kite session also yesterday till 17.20 in the darkenss. Light winds but very good for manta 10 and frenzy 7… we made 50km of track in gps… so, perfect conditions!

    If you are interested in fjäll safari, or rent a Ozone kite … feel free to contact me at 0708 654 122

    See you!

  • cortex

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 13:57

    Jag hoppade av liften och riggade runt Ramundbergets topp. Där stack det upp en del sten. Fick en fin repa i ena skidan som bevismaterial. 🙂

    När vi eldade omkring på skotern så låg det bitvis en hel del snö men ute på fjället var det lite tunt på en del ställen. Fast det kanske har snöat sedan i onsdags? Det behövdes nog inte mycket mer snö för att det skulle bli perfekt som sagt.
    Såg på prognosen att det skulle börja blåsa igen på fredagen (dvs igår) så det var rätt surt att åka hem i onsdags. Oh well, nästa gång blir det fullt ös.

    Jag kan höra av mig nästa gång jag kommer upp så kan du få testa på Flysurfer-kites alldeles gratis. :smirk:

    /Kaj

  • flyvan

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 15:08
    Cortex;528142 wrote:
    Jag kan höra av mig nästa gång jag kommer upp så kan du få testa på Flysurfer-kites alldeles gratis. :smirk:

    /Kaj

    thank you , really nice from you :santa: … but I have already tried them… for this reason I use Ozone…I only make snowkite… not in the water… so i prefer open celles and power 😉 you should try them!

    maybe you can make try your stone signed ski to the rental ski shop in Ramis … for free!! 😉

    If Ramis has not enought snow, i don’t know… i quite never go there…but all the other places are pretty perfect… try different spots.:tongue:

  • cortex

    Medlem
    31 januari, 2009 vid 16:20

    @flyvan 528162 wrote:

    thank you , really nice from you :santa: … but I have already tried them… for this reason I use Ozone…I only make snowkite… not in the water… so i prefer open celles and power 😉 you should try them!

    Jag har testat 08’a lineup’en av Ozone-kites (Access, Frenzy, Manta). Har inte hunnit prova 09’orna ännu. Ska göra det vid tillfälle eftersom jag gillar att prova allt nytt jag kommer över.
    Vilken FS-kite var det du provade förresten?
    BTW, du har inte mer kraft per kvadratmeter i en bridlad foil bara för att den har öppna celler.
    BTW #2, om du gillar öppna celler ska du få testa Outlaw; det är nog den första open-cell kiten med lika stor depower som en BOW/SLE/closed-cell FS. Riktigt nice faktiskt.

    @flyvan 528162 wrote:

    maybe you can make try your stone signed ski to the rental ski shop in Ramis … for free!! 😉

    Hehe, tror inte de bryr sig ett dyft eftersom det var mina egna skidor och jag var utanför pisten.

    @flyvan 528162 wrote:

    If Ramis has not enought snow, i don’t know… i quite never go there…but all the other places are pretty perfect… try different spots.:tongue:

    Det var hyfsat med snö nere i skogen, iaf tillräckligt så man kunde köra där utan att gå igenom alltför ofta. Första två dagarna fanns det en hel del fina puder-slingor… men som vanligt blev allt uppkört ganska snabbt. Men kul var det. 🙂

    Nu är det husbygge här hemma som gäller, fast en eller ett par turer upp till Högis lär det väl bli ändå.

    /Kaj

Sida 3 av 3

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Snökite Ngn som ska köra runt funäsdalen under jul och nyår?

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.