Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni bara måste checka det här fladdermusseglet!!!!

  • Ni bara måste checka det här fladdermusseglet!!!!

    Publicerad av Johan!! på 6 april, 2001 vid 20:47

    Fladdermussegel???, ja det är tydligen någon tokig doktor vid namn Richard Dryden. Tanken bakom seglet tror jag ska vara att man ska kunna reglera storleken samt att twisten ska vara bättre på något vänster. Sen så är det bara att fälla ihop seglet med mast och allt när man är klar. Säga vad man vill, men jag tycker iallafall att det vore jäkligt skönt att bara behöva ett segel!!
    Läs mer på http://www.transitionrig.com

    highaspect.jpg

    //Johan

    dude svarade 23 år, 1 månad sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • neptun

    Medlem
    6 april, 2001 vid 21:20

    Stämmer, jag läste om det i senaste numret av på kryss. Verkar jäkligt skumt. Jag är lite nyfiken på hur masten skall klara av den något annorlunda belastningen, ser lite klent ut om man nu inte bara skall slö segla på nån stilla sjö nånstans.
    Vi får väl se vart det hela leder.

    Speed equals life

  • watertouch

    Medlem
    6 april, 2001 vid 22:22

    Bara ett segel? Kolla detta

  • henrik_a

    Medlem
    6 april, 2001 vid 22:41

    Jag tycker att det verkar som ännu en
    naturfåne försöker intala oss att det
    enda gångbara är det som kan återfinnas
    i naturen. Ytterligare en fjant

    Henrik wink.gif

  • Johan!!

    Gäst
    6 april, 2001 vid 23:06

    Han har tydligen uppfunnit nån egen typ av mast, ser också skum ut!
    Sen så är det tydligen så att storleken på seglet ska kunna regleras automatiskt, så att när det kommer en by så fälls seglet ihop en bit för att sedan vecklas ut igen när det mojnar.

  • anonym-anvandare

    Medlem
    7 april, 2001 vid 09:48

    vilket asfult segel

  • udoo

    Medlem
    7 april, 2001 vid 10:11

    Nils Rosenblad måste ha tagit inspiration från detta seglet när han konstruerade “Bat-wing” på sina segel..muhahaha

    UDOOsmile.gif

  • dude

    Medlem
    7 april, 2001 vid 18:40

    spontant om konstruktionen. när masten böjs i en vindby så borde seglet bli plattare och gå snabbare – där tror jag naturen gett fåglar och fladdermöss något… jag är nog helt ointresserad av att segla runt med onödigt segeltyg när det blåser bra 🙂

Logga in för att svara.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni bara måste checka det här fladdermusseglet!!!!

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.