Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni som kör med GoPro

  • Ni som kör med GoPro

    Publicerad av enlight på 6 oktober, 2011 vid 19:32

    …har ni någon form av extra säkerhetslina när ni filmar surfandes?
    Såg att det fanns som en flytdel man kunde köpa och klistra på baksidan av kameran så den skulle flyta åtminstonde om den lossnade.
    Någon som kör med sådant?
    Någon som tappat sin kamera på vattnet?

    maglu svarade 12 år, 7 månader sedan 8 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • danne_an

    Medlem
    6 oktober, 2011 vid 20:32

    Kameran flyter inte så ett extra snöre som säkerhetslina är en rätt billig försäkring.
    Kör du med den på huvudet så räcker det att knyta fast snöret från våtdräkten..

  • jr555se

    Medlem
    7 oktober, 2011 vid 21:09

    Alltid säkerhetslina till min GoPro. även om den skulle flyta på ytan skulle det krävas ganska stor boj för att man ska hitta den igen. Lite knöligare dock att hitta bra ställe att sätta den i om man ska räkna med att fästet till huset t.ex. bryts av. Jag gjorde en ståltrådsloop som sitter fast i metallpinnen till baklocket. Inte jättestark plast där men det ska ju inte belastas så hårt hoppas jag..

    -johan

  • emmiz

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 14:01

    Jag kör med en litslina (tunt rep) runt skruven som är närmast kamerahuset och drar en ögla runt lämplig plats (bommen, seglet). Tyvärr tappade jag kameran en gång då det inte fanns lina:( då åkte kameran ut fästet på hjälmen). Jag fick ut en ny på försäkringen.
    En säkring är nog ett måste om man vill ha kvar kameran, speciellt hjälmfästet är inte så starkt.

  • oaxen

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 15:19

    Jag har ett öppningsbart buntband från Biltema runt kamerahuset som jag fäster mina olika fångremmar i.

  • danneman

    Medlem
    9 oktober, 2011 vid 22:16

    Nope aldrig haft tanken ens.

  • thomasb

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 08:33

    Jag kör med en 2,8 mm polyesterlina (köpt på Clas Ohlson) genom gångjärnet till luckan. Man trär linan runt metallpinnen som sitter i gångärnet. Lite trickigt och tight, men det går att pilla in med en skruvmejsel eller liknande. Sen fäster jag linan i hjälmen eller på bommen, beroende på ar jag sätter kameran.

  • maglu

    Medlem
    10 oktober, 2011 vid 11:10

    En ögla genom metallpinnen, sedan har jag en liten karbinhake som är snabbt att häkta i uthalstamp, t.ex, eller i en färdig annan ögla på hjälmen. För att snabbt kunna flytta kameran ute på vattnet utan att behöva trassla…

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing Ni som kör med GoPro

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.