Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Ni som kör Slingshot…..

  • Ni som kör Slingshot…..

    Publicerad av bohm på 9 april, 2004 vid 20:44

    …eller nån annan allvetare: Hur pumpar man en SS -03 utan att all luft pyser? Det finns ju ingen backventil på bladers’en. Nypa åt ventilen? Eller finns det nåt trix som jag inte känner till?

    stebe svarade 20 år sedan 6 Medlemmar · 7 Svar
  • 7 Svar
  • patrikol

    Medlem
    9 april, 2004 vid 20:51

    Ett trick är att direkt sätta tummen eller ett finger över hålet och sedan snabbt i med pluggen, efter lite träning går det så fort att nästan ingen luft kommer ut. Om det är något speciellt trick för Slingshot vet jag dock inte. Men på andra kites funkar det utmärkt.

  • bohm

    Medlem
    9 april, 2004 vid 21:07

    Hmm, Inte lätt att vara snabb i den här årstiden, när fingrarna känns som halvuppätna falukorvar..men tack, tack.

    Fråga numer 2: Varför har LE två ventiler? Verkar som dom har samma funktion? Eller?

  • patrikol

    Medlem
    9 april, 2004 vid 21:30

    Jo det är nu på vintern som den tekniken funkar bäst, ventilen är oftast så hård i plasten att den knappt går att trycka ihop på sommaren är den oftast så varm och mjuk att det inte är något problem. På min Naish finns en större utsläpps ventil och en mindre för inblåsning så det går lite fortare att töma men hur det är på din Slingshot vet jag ej.

  • hengo

    Medlem
    11 april, 2004 vid 17:40

    Svar till:


    …eller nån annan allvetare: Hur pumpar man en SS -03 utan att all luft pyser? Det finns ju ingen backventil på bladers’en. Nypa åt ventilen? Eller finns det nåt trix som jag inte känner till?

    [/ QUOTE ]

    du måst va snabb

  • zaihttam

    Medlem
    12 april, 2004 vid 13:00

    att där e två ventiler är för att det ska gå snabbare att släppa ut luften helt enkelt. sen gäller det ju som dem andra skrivit att man är snabb men jag vet det kan va ett helvete speciellt på de små strutsen nu när det e kallt å jävligt..

  • miketk

    Medlem
    16 april, 2004 vid 01:44

    …köp en 04…. det löser alla dina problem smile.gif. Du behöver inte ens rulla ut kiten… bara pumpa, dra ut… ta din tid, backventil, inget nyp. Släpp ut all luft fort genom den andra mer gigantiska ventil… Enjoy! smile.gif smile.gif

  • stebe

    Medlem
    16 april, 2004 vid 22:03

    Var førsiktig med att nypa på vinter alla mina ventilpluggar har gått av från øppningen på min fuel, nu på vintern så jag tror inte det gummit tål kylan nått vidare..

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Kitesurfing Kitesurfing 4 dummies Ni som kör Slingshot…..

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.