Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ni som vet nåt om Isla Margarita…

  • anonym-anvandare

    Medlem
    10 november, 2002 vid 11:12

    Jag var där i drygt en månad förra sommaren. Bodde i El Yaque. Det är hit ni skall åka. El Yaque ligger vid sanddynerna lite utanför staden Porlamar, ca 20 minuter med bil. El Yaque är byggt av windsurfare för windsurfare. 100% surf alltså. seglingsförhållanderna liknar väldigt mycket hagapark. Fast drygt 30 i luften och 28-30 i vattnet. Det är väldigt långgrunt, med en stadig babord bris. Det blir dock inga vågor att räkna med men en del scop att hoppa på. Det finns många duktiga locals där som kan sporra till att lära sig nya tricks. Är ni ute efter vågsegling så är det väl inte helt perfekt ställe eftersom vågorna finns främst på norra sidan av ön,men där är det ofta dåligt med vind. Vanlig vågsurfing rekommenderas. Åker ni två veckor tycker jag att ni skall fundera på om det är värt att ta med er egna prylar. Uthyrarna på plats har de flesta intressanta märkerna och dessutom det senaste. Utrustningen är överlag bra. Du hyr en tid men kan byta utrustning efter förutsättningar. ofta kommer brisen vid 10-11 tiden och kulminerar vid 16 tiden. Under den tid jag var där kunde man segla varje dag med 6.5 eller mindre. normalstorlek på eftermiddagen är runt 5.0. Vet ej hur säkert det är på vintern. Här kan ni verkligen välja mellan att bo på slott eller koja. dvs från ett ruckel byggt på drivved eller helt ok hotell. Vill ni satsa på lite mer kvalitet och personligservice kan jag rekommendera Casa Rita. http://www.casarita.com

    Ni får garanterat mycker surf! Trevlig resa

    /Peter

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Senaste nytt Forums Vindsurfing Konfen Vindsurfing ni som vet nåt om Isla Margarita…

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.