• enlight

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 10:07

    Quai 34
    http://www.quai34.fr/ (klicka på “LE RESEAU”
    En surfshop som ligger till vänster (väster) om flygplatsen när du kommer ut. Ta bron över floden som sinat och sedan till vänster igen (1-2km om jag inte kommer ihåg fel). Finns även stt stort köpcentra där. Ligger även ett stort köpcentra som hette något jag inte kommer ihåg följt av 3000.

  • andreas-t

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 10:08

    I Cannes finns det ett bra spot som ligger vid “Palm Beach” längst ut på en udde (pointe de la Croisette) som går ut som en förlängning på Cannes centrala strandpromenad österut. Utanför udden ligger en ö (Iles de Lérins) och det blir som en tratt i sundet mellan ön och udden, vilket gör att det blåser betydligt mer där än runtomkring. Då en bra dag infaller på en helg kan det vara 60-70 surfare och några kitare i farten där. Flera riktigt vassa freestyle-locals har visat upp sig när jag varit där, så även om man inte surfar själv kan det vara kul att titta en stund. Under sommarsäsongen finns det en uthyrning där, som jag testat ett par gånger, men när vi var där i september förra året var den stängd för säsongen. Det kändes lite surt, när det var toppenfint väder och fullt med glada surfare som körde med 5.0:or…

    Om du inte har hyrbil kan jag rekommendera lokaltåget som går längs kusten. Det är ett billigt och snabbt sätt att förflytta sig mellan de olika ställena längs Rivieran. Ibland är det dessutom betydligt snabbare än att åka bil, då det kan bli rätt rejäla köer längs kustvägen ibland…

    Med bil kan man göra en utflykt till Gorge du Verdon, en häftig canyon med grym klättring och rafting.

  • andreas-t

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 10:13

    Ja, just det, det finns ju faktiskt en liten surf-uthyrning vid CAP3000 också. Inte lika blåsigt som i Cannes, men rätt trevligt ändå, och köpcentret är stort och riktigt bra, så har man sällskap med någon som inte är så surfintresserad, så brukar det inte vara några problem att dela upp sig en liten stund där…

  • fluff

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 10:57

    Hyeres är ju inte fel att kolla in. Där finns också en Quai-butik. Hoppas vädret blir blåsigt…

  • soulandradical

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 10:58

    Toppen!
    Har noterat spotsen och kommer definitivt att spana in dem när jag är där. Packar med våtdräkten för säkerhets skull, även om jag ju eventligen inte är där för surf smile.gif

  • svenne

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 11:03

    Hyeres/Giens är grymt!

  • apelbapel

    Medlem
    7 oktober, 2005 vid 11:23

    Robinson beach i l´almanarre/Hyeres är det som gäller. schysst stil/stämmning och flera shoppar och uthyrningar.
    1000% mer surfigt än de andra ställena.

    -Stället vid cap3000, hmpf, ja just det.
    -Cannes OK, om man gillar svallvågor från yachts, kass uthyrning dock, (gammal junk).
    -St Tropez, bättre faktiskt men inga vågor. en del stenar och växter och skit i vattnet som man får passa sig för, men skönt avslappnat ställe med bra grejer där oxå, går inte att missa flaggorna som sitter där ett par km innan ST.
    -Sen finns det uthyrningar vid nästan varje strand man kör förbi mellan Nice-Marseille men de flesta är bara skit, dvs gamla pråmar. Så det bästa är att ha eget gear.
    Då är det bara att stanna där man vill och ha det gött, sova i bilen funkar även om det nog inte är tillåtet.

    Tyvärr får man inte så häftig windsurf på rivieran, (om det inte blåser bra i robinson beach!).
    Men det finns tillräckligt med annat att göra och se där för att vara värt ett gäng med resor dit!!!
    grin.gif

Logga in för att svara.

Installera Surfzone som app?

For IOS and IPAD browsers, Only option to install PWA is to use add to home screen in safari browser

Surfzones app (PWA) har installerats.

Registrera dig

Använd ditt Facebook-/Googlekonto.

Eller e-post

[RM_Form id='2']

Välkommen

Ny diskussion i forum

Du måste vara inloggad för att skapa nya diskussioner.